خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

بخش مهم مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان از کمرنگ شدن معنویت است

حجت الاسلام والمسلمین امینی در جمع فرماندهان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود گفت: بخش معضم مشکلات برای این است که معنویت و تقید و تدین کم شده است
کد خبر: ۸۹۶۴۴۶۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در جمع فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود که در دفتر بسیج دانشجویی برگزار شد در سخنانی با اشاره به مطالبات درست دانشجویان اظهار کرد: مطالبات حوزه و دانشگاه همه مطالبات جدی و بسیار زیادی است و طبیعی است همه مطالبات آرمان گرایانه و واقع گرانه نمی‌شود حل شود و اینطور نیست که نمی‌خواهند حل شود.
وی افزود: نوع اشتغالات ما زیاد است و دوست داریم در جمع دانشجویان حضور داشته باشیم و ارتباط بیشتر با دانشجویان و بسیج دانشجویی برقرار شود و ما با دانشجویان ارتباط داشته باشیم تا این ارتباط سبب حل مشکلات و مسائل شود.
امینی با اشاره به توقع از جمع بسیج دانشجویی ارائه راه حل است گفت: اینکه آسیب‌ها را احصاء کنید کافی نیست و دیگران هم بهتر از شما می‌توانند احصاء کند توقع این است دانشجو آسیب‌ها را بررسی کند و حداقل پیشنهاد هم ارائه تا در جلسات شهرستان مطرح شود.
وی با تاکید بر اینکه بخش معضم مشکلات برای این است که معنویت و تقید و تدین کم شده است بیان کرد: چرا اینطور شد راه حل عملیاتی ارائه دهید، دانشجویان در حوزه و دانشگاه و روحانیت انگیزه‌های معنوی باید تقویت شود تا انحراف و اعتیاد نباشد و در آسیب‌ها درمان اصلی را دربیاورید با مطالعه فکر و تفکر کار کنید و باید گفته شود.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: توقع از بسیج دانشجویی این است آسیب‌ها را شناسایی و ارائه راهکار بدهد بخشی از آسیب‌ها از آموزش و پرورش است و برخی ریشه‌ها در خانه و خانواده هاست.
وی ادامه داد: فرهنگ غلط این است که تا فارغ التحصیل شدی حتماً شغل دولتی باید باشد و نسل امروز باید به این سمت برود تا یاس نومیدی نیاید چه روحیه به دانشجو خانواده و خانواده اشتغال دولتی نیست از سال اول به فکر میز و جایی این‌ها نباشد و باید کنار آسیب‌ها ریشه‌ها و راه حل را بگوییم.
در این دیدار فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها به ارائه آسیب‌ها و مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها