خبرهای داغ:
مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین:

بیسوادی، زیبنده کشور طلایه دار تشیع در جهان نیست

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین اذعان کرد: امر بی سوادی برای جمهوری اسلامی که به عنوان طلایه دار شیعه در جهان می باشد، زیبنده نیست.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۱۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

محمدرضا رسولی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسب هفته سواد آموزی، پیرامون همین موضوع ابراز کرد: برای اطلاع دقیق از اهمیت سواد آموزی باید به آموزه های دینی و احادیث پیامبر(ص) و ائمه(ع) مراجعه نمود.
وی ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر ننگین بودن بی سوادی برای جامعه تبیین کرد: امر بی سوادی برای جمهوری اسلامی که به عنوان طلایه دار شیعه در جهان می باشد، زیبنده نخواهد بود و بر همین مبنااست که از تاسیس نهضت سواد آموزی قریب به 38 سال می گذرد و از جانب مسئولین نیز تاکید ویژه ای به آن می شود.
این مسئول در ادامه ابراز داشت: چالشی که همیشه متوجه آموزش و پرورش بوده است مربوط به سوادآموزان نهضت های سواد آموزی است که قسمتی از این معضلات به مسئولین و بخشی هم متوجه خود سواد آموزان است و نکته قابل ذکر شرایط سخت زندگی این سواد آموزان است که صرف هزینه را برای گذران زندگی بر یادگیری سواد ترجیح می دهند.
مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین از ایجاد انگیزی جدید و جدی مبنی بر جلوگیری از تشکیل کلاس های سوری سواد آموزی در استان خبر داد و عنوان کرد: سازمان های مربوطه بخصوص صدا و سیما نه تنها در این هفته بلکه در روزهای دیگر سال نیز می توانند درخصوص سوادآموزی بصورت جدی برنامه داشته باشند.
رسولی یادآور شد: ماهانه جلسه ای بین مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو و مدیر کل آموزشس و پرورش استان با استاندار و فرماندار جهت رسیدگی به معضلات آموزشی و بویژه سوادآموزی برگزار می شود که البته انتظار می رود مصوبات تصویب شده را بصورت جدی بررسی می کنند.
وی تشریح کرد: شعار جهانی سواد آموزی در سال 2017، سواد آموزی در دنیای دیجیتال می باشد که در ایران طرحی با عنوان طرح آزمایشی آموزش کار با رایانه در حال وقع است که قزوین نیز شامل اجرای این طرح می شود.
این مسئول همچنین افزود: برای افزایش انگیزه برای سواد آموزان و مربیان سواد آموزی، برای هر نفر سواد آموز با اخذ مدرک مبلغ 150000 تومان و هر نفر مربی به ازای قبولی و اخذ مدرک هر سواد آموز مبلغ 700000 تومان تعلق می گیرد.
مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین در خاتمه با اشاره به برنامه های این هفته خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این هفته می توان به دیدار خصوصی خبرنگاران با مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو، دیدار با امام جمعه، تقدیر از همکاران در نهضت‌های سواد آموزی، جلسه کمیته پشتیبانی در استانداری، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با معاون کل اداره کل سواد آموزی می باشد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها