خبرهای داغ:
مسئول سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین:

تعداد بیسوادان مطلق در ناحیه دو آموزش پرورش قزوین ناچیز است

مسئول سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین اذعان کرد: تعداد بی سوادان مطلق در ناحیه دو اموزش پرورش قزوین ناچیز است.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۵۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

عبدالله فرهادی مسئول سواد آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسب هفته سواد آموزی، پیرامون همین موضوع ابراز کرد: این سازمان در سال 58 طی فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر ریشه کن سازی بی سوادی تاسیس شده است.
وی تصریح کرد: طرح آزمایشی آموزش کار با رایانه که شامل سه جلد کتاب با محتوی آشنایی با حروف ، آموزش شناخت سیستم رایانه ای و شناخت کلمات می شود که برای پایه های سوم تا ششم ابتدایی در سایت مدارس برگزار می گردد.
فرهادی خاطر نشان کرد: در این کلاس ها قریب به 200 ساعت آموزشی و 60 ساعت کار عملی با رایانه برای سواد آموزان زیر نظر مربیان آموزش دیده در مدارس نظر گرفته شده است.
این مسئول درخصوص سوادآموزان تحت نظر آموزش و پرورش ناحیه دو و مدارس محل تحصیل آنان تبیین کرد: طرفین قرارداد با آموزش و پرورش دو موسسه تلاشگران فدک و آینده سازان که علاوه بر آنها یک همکاران فرهنگی نیز فعالیت دارد، موسسه آینده سازان زیر نظر آقای بهروز بهرامی با 13 کلاس و 141 نفر ظرفیت که 7 کلاس آن بی سواد مطلق و پایه اول تا سوم می باشند و موسسه تلاشگران فدک به مدیریت خانم گیتی رحمانی با 10 کلاس و ظرفیت 106 نفر و 9 کلاس پایه اول تا سوم هستند.
فرهادی در این بین به یک کلاس با جمعیت 10 نفر که تحت نظر یکی از فرهنگیان استانی است و سوادآموزان آن پایه سوم تا پنجم می باشند نیز اشاره نمود و مجموع کل سواد آموزان را قریب به 270 نفر عنوان کرد.
وی افزود: بیشتر این افراد اتباع خارجی بوده و در این میان جمع کثیری از ایرانیان ثبت نام شده اولیای دانش آموزان هستند که از طریق مدارس فرزندانشان شناسایی شده اند.
مسئول سواد آموزی آموزش پرورش ناحیه دو قزوین مطرح کرد: شعبه استانی موسسه خصوصی مهر علی که با حمایت خیرین در سراسر کشور فعالیت دارد و مربیان آن بدون هیچ گونه دستمزدی درحال فعالیت هستند که حوزه تدریس‌شان کودکان کار و بی بضاعت زیر ده سال که توان تحصیل در مدارس دیگر را ندارند، می باشد.
این مسئول ابراز داشت: آموزش و پرورش ناحیه دو از سال 92 تا نیمه ابتدایی سال 95 رتبه نخست در جذب، نگه داشت و آموزش بی سوادان در نواحی 14 گانه استان را دارا بوده است.
فرهادی در بخش پایانی یادآور شد: مردم برای ثبت نام و شرکت در کلاس های سواد آموزی به اداره سوادآموزی مراجعه کنند که البته طرح جامعی نیز وجود دارد که افراد بالای 15 سال که می توانند با گذراندن دوره سوم راهنمایی و بدون گذراندن دوره اول و دوم می توانند مدرک راهنمایی را کسب کنند .
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها