امام جمعه میناب گفت:جامعه‌ایی که در آن شهید، شهادت و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی حرفی برای گفتن داشته باشد به هیچ عنوان دچار انحطاط و تزلزل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۰۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،حجت‌السلام میرزا حسین معتمدی‌فر شامگاه یکشنبه در دیدار با دست‌اندرکاران نخستین یادواره شهدای شهر میناب با قدردانی از خادمان مکتب ایثار و شهادت اظهار داشت:برپایی محافلی نظیر یادواره شهدا می‌توان پاکی و صداقت شهدا را به همه ثابت کند.

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: امروز دشمنان ما با همه تجهیزات و امکانات در تلاش هستند تا جوان ایرانی را از شعائر دینی دور کنند.

امام جمعه میناب با بیان این که همه ما به شهدا مدیون هستیم اظهار داشت: اقتدار و عزتی که امروز بر کشور ما حاکم است ارثیه‌ای است که از برکت شهدا محقق شده است.

معتمدی‌فر قرار گرفتن در پرتوی الهی، تمسک به سیره پیامبران الهی است و حرکت در مسیر شهدا را تنها راه رهایی از پوچ‌گرایی دانست.

امام جمعه میناب اذعان داشت: شهدا و کسانی که دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های جهادی از جان خود گذشتند نه تنها از آب و خاک بلکه از مرزهای اعتقادی ما نیز دفاع کردند.

وی همچنین داشتن هدف مثبت در زندگی را یکی از نکات بارز انسان در راه و مسیر زندگی ذکر کرد و گفت: انسان با امید به هدف مثبت می‌تواند راه تعالی را برگزیند.

این مسئول اظهار داشت: جامعه‌ایی که در آن شهید، شهادت و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی حرفی برای گفتن داشته باشد به هیچ عنوان دچار انحطاط و تزلزل نخواهد شد.

احمد رنجبر‌زاده کلیبی دبیر اجرایی نخستین یادواره شهدا شهر میناب با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد یادواره اظهار داشت: شهرستان میناب در طول دفاع مقدس ۲۰۷ شهید، ۴۴۵ جانباز و ۷۶ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: در سطح شهرستان میناب در دهستان حکمی، بخش سندرک، بخش بندزرک و شهر هشتبندی و بخش توکهور یادواره شهدای این بخش‌ها به شکل جداگانه برگزار شده ولی تاکنون یادواره شهدای شهر میناب برگزار نشده است.

رنجبرزاده کلیبی گفت: یادواره ۷۷ شهید والامقام شهرمیناب و پنج شهید گمنام ۲۸ دی ماه سال‌جاری در سالن ورزشی یادگار امام میناب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات