خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور محقق می شود:

بیمه تمام واحدهای مسکن روستایی استان قزوین

مدیرکل بحران استانداری قزوین گفت: برای نخستین بار در کشور تمام مسکن های روستایی بیمه می شوند که اگر خسارت دیدند تا سقف ۵۰ میلیون تومان خسارت دریافت کنند.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۹۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، ایرج زاهدپور در نشست خبری که به مناسبت روز ملی ایمنی دربرابر زلزله در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از ۴۶ سال گذشته نوع و تعداد حوادث و.بلایای طبیعی افزایش یافته و عامل اصلی آن بحث گرمایش زمین و گازهای گلخانه ای بوده است.
وی افزود:در استان قزوین تعداد گسل هایی که در دامنه جنوبی البرز قرار دارد ۸ تا است که از این میان گسل های شمال قزوین، بویین زهرا، آوج و طالقان می توانند مخاطراتی برای استان داشته باشد.
رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توانند کمک کنند
مدیرکل بحران استانداری قزوین با بیان اینکه بحث کم آبی یکی از مخاطرات جدی برای استان قزوین به شمار می رود، اضافه کرد: ۱۰۰ درصد ظرفیت آب شرب استان از منابع زیرزمینی استفاده می شود که این امر موجب شده بیش از دو برابر ظرفیت آب های زیرزمینی برداشت داریم بنابراین باید با مصرف بهینه و استفاده از الگوهای بهره وری آب این مشکل را مرتفع کنیم.
زاهدپور ادامه داد:نزولات جوی تأثیر زیادی در میزان منابع آبی استان دارد و استان ما درخشکسالی همواره دچار خسران شده است.
وی با اشاره به نشست ساختمان ها در مناطق قدیمی استان عنوان کرد: یکهزار و ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان داریم که ۵۰۰ هکتار آن در شهر قزوین است.
مدیرکل بحران استانداری قزوین تصریح کرد:در برنامه ششم رویکرد برنامه محور دارند که کمک می کند بخشی از بافت فرسوده استان مقاوم سازی و بهسازی شود.
زاهدپور خاطرنشان کرد:میزان ترافیک استان ما قابل قیاس با بسیاری از استان های دیگر نیست.
وی اظهار داشت: پوشش بیمه ها و گسترش آموزش های همگانی از جمله اقداماتی است کهدبرای ایمنی در برابر زلزله به صورت جدی دنبال می شود.
مدیرکل بحران استانداری قزوین گفت:
برای نخستین بار در کشور تمام مسکن های روستایی بیمه می شوند که اگر خسارت دیدند تا سقف ۵۰ میلیون تومان خسارت دریافت کنند.
زاهدپور یادآور شد:۸۰ درصد حق بیمه توسط دولت و ۲۰ درصد توسط روستاییان پرداخت می شود.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها