سید ساجد یعقوبی
معاون اشتغال و خودكفايي کمیته امداد اردبیل خبر داد:
معاون اشتغال و خودكفايي کمیته امداد اردبیل گفت: هزار و 300 فرصت شغلي در 9 ماهه نخست سال‌جاري براي خانوار تحت حمايت كميته استان اردبيل ايجاد شده كه 53 درصد از آن در مناطق محروم و مرزنشين به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۴۰۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

اجراي 53 درصد از طرح‌هاي اشتغال‌زايي در مناطق محروم اردبيل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، منصور سيفي معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه هزار و 300 طرح‌ اشتغال‌زايي در 9 ماهه نخست سال‌جاري براي مددجويان تحت حمايت اين استان اجرا شده است، گفت: حدود 17 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايي به مددجويان تحت حمايت اين استان پرداخت شده است تا آنها بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند.

وي با بيان اينكه حدود 9 ميليارد تومان از تسهيلات پرداختي توسط بانك‌هاي عامل به 680 نفر از مجريان طرح‌هاي خوداشتغالي اعطا شده است، افزود: 13 بانك عامل به استناد بند (د) تبصره 16 قانون بودجه سال 96 در زمينه پرداخت قرض الحسنه تسهيلات اشتغال‌زايي با كميته امداد استان اردبيل همكاري دارند.

سيفي با اعلام اينكه هم‌اكنون دو هزار طرح اشتغال با اعتبار 31 ميليارد تومان پشت نوبت دريافت تسهيلات قرض الحسنه از بانك‌هاي عامل قرار دارند، بيان كرد: با همكاري هر چه بيشتر بانك‌هاي عامل مي‌توانيم فرصت‌هاي شغلي جديدي را براي مددجويان ايجاد كنيم كه اين امر موجب توسعه اقتصادي اين استان نيز خواهد شد.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 44 درصد از طرح‌هاي اشتغال كه پشت نوبت دريافت تسهيلات از بانك‌هاي عامل قرار گرفته‌اند مربوط به مناطق محروم است، گفت: ايجاد اشتغال در مناطق محروم اين استان علاوه بر توسعه و پيشرفت، موجب مهاجرت معكوس روستاييان از شهرها به محل سكونت خود مي‌شود كه با همياري و همكاري هر چه بيشتر بانك‌هاي عامل مي‌توانيم گام‌هاي موثرتري را در اين زمينه برداريم.

وي با بيان اينكه 53 درصد از طرح‌هاي اشتغال در مناطق محروم و روستايي استان اردبيل اجرا شده است، افزود: حدود 700 فرصت شغلي با اعطاي بيش از 10 ميليارد تومان تسهيلات خودكفايي براي مددجويان ساكن در روستاها و مناطق محروم استان اردبيل ايجاد شده است.

سيفي با اشاره به اينكه با توجه به آب و هوا و جغرافياي مطلوب اردبيل اين استان ظرفيت بسيار مناسبي در زمينه دامپروري دارد، اعلام كرد: بر اين اساس بيشترين طرح‌هاي اجرا شده براي مددجويان اردبيلي در زمينه دامپروري است كه بخش مهمي از گوشت قرمز و لبنيات استان را تأمين مي‌كند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه توسعه مناطق محروم و مرزنشين يكي از برنامه‌هاي مهم اين نهاد است، گفت: مددجويان تحت حمايت ساكن در مناطق محروم، پس از كسب مهارت‌هاي لازم و پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايي در همان روستاهاي محل سكونت خود شغل موردنظرشان را ايجاد مي‌كنند كه اين امر توسعه همه جانبه اين مناطق را در پي خواهد داشت.

وي خواستار همكاري هر چه بيشتر بانك‌هاي عامل در تسريع پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايي به مددجويان ساكن در مناطق محروم شد و بيان كرد: اميدواريم با همياري گسترده‌تر بانك‌هاي عامل و جذب صددرصدي منابع بانكي، شاهد خوداتكايي خانوار تحت حمايت و توسعه همه جانبه مناطق محروم باشيم.

ارسال نظرات