خبرهای داغ:
استاد فلسفه دانشگاه تهران:

مفاسد اقتصادی ریشه انقلاب را خشکانده است/بصیرت و اتحاد ملی راه حل مشکلات کشور

استاد فلسفه دانشگاه تهران در همایش میدان آزادی بسیج دانشجویی شاهرود گفت: مفاسد اقتصادی ریشه انقلاب را خشکانده است و برای حفظ آرمان‌های انقلاب باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کرد
کد خبر: ۸۹۶۷۹۳۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سعید زیباکلام در همایش میدان ازادی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در تالار شقایق های این دانشگاه با حضور دانشجویان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه مسئولان، فرهنگ نخبگانی جدایی درباره آرمان های اصیل انقلاب شکل نداده اند اظهار کرد: این فرهنگ نخبگانی که تعریف شده بر اساس غرب گرایی تعریف شده است.
وی افزود: از نشانه های شکل نگرفتن گفتمان انقلاب اسلامی این است که با ظهور هر دولت گفتمان ناپخته آن دولت تبلیغ و اجرا میشود و از آنچه گفتمان انقلاب اسلامی است جامعه دور می شود.
زیباکلام خاطر نشان کرد: از جمله آثار عدم وجود گفتمان، عدم ثبات در راهبردها، گم شدن راه طی شده تا به امروز و صغارت پذیری است که اینها سبب شده تا ما به گفتمان واقعی از انقلاب اسلامی که در راهبرد نظام و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری است نرسیم.
وی با بیان اینکه اگر بنا بر صغارت پذیری باشد، تعطیل شدن تضارب آرا ایجاد می شود گفت: توقف تضارب آرا، باعث عقبگرد از راه طی شده است.
استاد فلسفه دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه هیچ گفتمانی در مملکت راجع به عدالتخواهی وجود ندارد به مثال در این زمینه پرداخت و افزود: در زمان دولت اصلاحات، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عملاً تعطیل میشود و هیچ مستندی از گزارشی که درباره مفاسد اقتصادی به رهبری داده شده بود در رسانهها منتشر نشد و این گزارش در مجلس هفتم حتی اعلام وصول نمیشود.
زیباکلام با تاکید بر این نکته که ملت ایران اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی را به خوبی درک میکند اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت از آرمانهای انقلاب اسلامی است که امام و رهبری انقلاب بر آن تاکید دارند اما شیفتگان قدرت این موضوع را لگدمال کرده اند.
وی با بیان اینکه دولت اعلام می کند اعلام اسامی اقتصادی باعث هرج مرج در جامعه خواهد بود عنوان کرد: این موضوع برعکس باعث ایجاد امنیت در جامعه میشود چرا که دیگر کسی حاشیه امنیتی برای این کار ندارد و مجبور می شود شفاف کار کند.
زیبا کلام با ابراز تاسف از نبود گفتمان عدالت خواهی در جامعه و به خصوص مسئولین با تاکیدات رهبر انقلاب بیان کرد: گفتمان عدالتخواهی که هیچ، گفتمان فساد ستیزی هم نداریم و مجلس اذعان دارد که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عملا تشریفاتی است.
وی با بیان این سوال که رسانه ها به خصوص رسانه ملی برای فرمان هشت مادهای رهبری چه کرده اند؟ بیان کرد: اگر ما خود را تابع ولایت می دانیم چرا بیانات رهبری را عمل نمی کنیم و رسانه ها و رسانه ملی که مردمی هستند و باید انعکاس خواسته مردم باشند عملاً در این موارد چه کرده اند.
استاد فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه سیستم قوه قضاییه فشل است گفت: امروز باید گفت مفاسد اقتصادی ریشه انقلاب را خشکانده است و برای حفظ آرمان های انقلاب باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کرد و برای تک تک رأی هایمان مسؤول هستیم و باید دید کسانی که به آنها رای داده ایم چه کرده اند.
وی با اشاره به فتنه 88 و اتفاقات بعد از آن گفت: باید مراقب باشیم که باز فتنه ای جدید در راه است و بصیرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا که اگر بصیرت باشد بسیاری از مشکلات کشور با اتحاد و همدلی حل خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها