خبرهای داغ:

آغاز بکار مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه در شاهرود

مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه با حضور معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در شاهرود افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۱۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه با حضور معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، امام جمعه شاهرود، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان و جمعی از روحانیون حضور داشتند. در شاهرود افتتاح شد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان در این مراسم گفت: در این استان سه مرکز تخصصی حوزه ایجاد شده که شامل مرکز تخصصی کلام در سمنان، تفسیر در دامغان و تبلیغ در شاهرود است.
حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مسلح شدن طلاب به تمام علوم و نیاز‌های روز جامعه افزود: درس‌هایی که در حوزه‌های علمیه طلاب فرا می‌گیرند بیشتر تئوری است و طلاب نیازمند گذراندن دوره‌های تخصصی کاربردی هستند.
وی افزود: روحانیون و طلاب در امر تبلیغ باید ۱۵ رشته را دنبال کنند و مراکز تخصصی تبلیغ رسالت ارائه و آموزش این رشته‌ها را دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه طلاب علوم دینی پس از گذران سطح یک می‌توانند در مرکز تخصصی تبلیغ ادامه تحصیل دهند گفت: در مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه شاهرود که ویژه برداران است ۳۰ نفر پذیرفته شده اند که این تعداد با توجه به وضعیت مکانی و ظرفیت آن در آینده توسعه می‌یابد.
وی گفت: در دوره تخصصی کلام سمنان هم اکنون ۲۰ نفر و تفسیر در دامغان ۳۰ نفر در حال تحصیل هستند.
استان سمنان هم اکنون دارای ۲۳ حوزه علمیه برادران و خواهران با بیش از سه هزار طلبه است.
در آیین افتتاح این مرکز امام جمعه شاهرود، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و جمعی از روحانیون حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها