خبرهای داغ:
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حضور 16 هزار مقرری بگیر در دوره های مهارت آموزی

حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیرن بیمه بیکاری طی شش ماهه سال جاری برای کسب مهارت های فنی و حرفه ای و بازآموزی مهارت و تجدید مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند.
کد خبر: ۸۹۶۸۹۲۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد :رصد پیگیری٬ شناسائی و بررسی مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار در الویت فعالیت ها و اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و از الویت های کاری کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها و کارگروه ملی به شمار می رود.
وی با اشاره به حمایت وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی از کارگران بیکار گفت: حمایت اجتماعی از کارگران بیکار که قبلا شاغل بودند گسترده تر شده و حمایت ها در این زمینه افزون تر گردیده است.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهاکرد: در حال حاضر حدود دویست و بیست هزار نفر از کارگران بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند که با تدابیری که از سوی وزارت اندیشیده شده٬ زیر چتر حمایت مقرری بیمه بیکاری قرار گرفتند.
یاوری عنوان کرد: برخلاف افزایش هزینه ها و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری٬ با اتخاذ تدابیر راهبردی از جمله هدایت مقرری بگیران بیمه بیکاری به اشتغال مجدد٬ صرفه جوئی محسوسی در منابع بیمه بیکاری حاصل شده است.
وی با مقایسه بیمه بگیران با بیمه پردازان افزود: نسبت تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری به بیمه پردازان اجباری این وزارتخانه٬ حدودا بیش از 2 درصد است.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بیمه شدگانی که به دلیل تغییرات ساختار اقتصادی واحد تولیدی٬ از کار بیکار شوند٬ پس از تأئید شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
یاوری با اشاره به تغییرات ساختار بنگاه های تولیدی یادآور شد: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت٬ تغییر ساختار بوده و با تأیید شورای عالی کار٬کارگران این واحدها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
وی بیان کرد: کلیه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی که به نحوی از انحاء پروانه کسب و کار و موافقت اصولی و اجازه تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی و خدمات فنی را صادر می نمایند موظفند بیمه شدگانی را که مقرری بیمه بیکاری دریافت می نمایند بر اساس معرفی واحدهای کار و امور اجتماعی جهت اخذ مجوز کسب و کار و موافقت اصولی در الویت قرار دهند.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: مطابق جدول ماده 7 قانون بیمه بیکاری کارگران مجرد حداقل 6 و حداکثر 36 ماه و کارگران متأهل حداقل 12 و حداکثر 50 ماه با داشتن شرایط پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری و سابقه کاری و داشتن سایر شرایط قانون بیمه بیکاری، می توانند از حمایت اجتماعی بیمه بیکاری برخوردار شوند و مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری قابل پرداخت است.
یاوری با اشاره به همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در الویت قرار دهد و زمینه ارتقاء مهارت آنان را فراهم نماید.
وی در خصوص پرداخت هزینه های مهارت آموزی اظهار کرد: هزینه های مربوط به باز آموزی و تجدید و ارتقاء مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از سوی بیمه بیکاری پرداخت می گردد.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اصلاح قانون و آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری « تبصره ماده 30 قانون کار » مبنی بر تکلیف دولت با توجه به اصل بیست و نهم قانون اساسی مبنی بر ایجاد صندوق بیمه بیکاری مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بابایی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها و نیز کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور مدت زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه های اقتصادی مشکل دار کاهش یافته است.
وی در پایان گفت: حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری طی شش ماهه سال جاری برای کسب مهارت های فنی و حرفه ای و بازآموزی مهارت و تجدید مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند .
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها