همسر شهید «سید محمد موسوی فرگ»:

پیام شهید موسوی این بود که با زنده نگه داشتن یوم الله ۹ دی پرچم اسلام را بر زمین نگذارید

همسر شهید «سید محمد موسوی فرگ» بیان داشت: شهید مدام تاکید داشتند که باید با زنده نگه داشتن یوم الله ۹ دی نگذاریم پرچم اسلام را بر زمین بماند.
کد خبر: ۸۹۶۹۷۱۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار شهید «سید محمد موسوی فرگ» که در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر با قطع نخاع از ناحیه گردن به درجه جانبازی نائل آمده بود بعداز ۳۴ سال صبر و استقامت و تحمل درد‌های جانبازی در آستانه حماسه ۹ دی به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ خبرنگار ما در خصوص حماسه ۹ دی با مصاحبه با خانواده و همرزمان شهید گزارشی تهیه کرده که تقدیم می‌شود.

زهرا رحیمی همسر سردار جانباز شهید موسوی فرگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از سال ۵۹ که زندگی مشترکمان را آغاز کردیم و از سال ۶۲ هم که جانباز قطع نخاعی از ناحیه گردن شدند در بین ویژگی‌های اخلاقی همسرم صبرش شاخص بود و با وجود درد‌های جسمی زیادی که داشت حالش را که می‌پرسیدند فقط می‌گفت: الحمدالله.

وی گفت: پیام شهید این است که با زنده نگه داشتن یوم الله ۹ دی پرچم اسلام را بر زمین نگذارید و انقلاب را پایدار داشته باشید و از مقام معظم رهبری پشتیبانی کنید.

همسر شهید بیان داشت: باید طوری زندگی کنیم که جوابگوی خون شهیدان باشیم و جوانان مواظب رفتار و کردار خود باشند؛ خیلی مهم است که عفاف و حجابشان را رعایت کنند و انقلابی باشند و به نماز و واجباتشان اهمیت دهند تا در نزد خدا روسفید باشند.

سید روح الله موسوی فرگ تنها پسر جانباز سردار شهید موسوی فرگ ابراز کرد: ۹ دی یکی از حماسه‌های به یاد ماندنی است و همانطور که حضرت آقا فرمودند: این روز یوم الله است و برای اینکه فریب فتنه‌های دشمن را نخوریم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

وی گفت: صبر واستقامت از خصوصیات بارز شهید است و در تمام مدت جانبازی یک لحظه هم از مسیری که انتخاب کرده بود پشیمان نشده بود و همیشه افتخار می‌کرد.



سیده معصومه موسوی فرگ خواهر شهید موسوی فرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیام من به کسانی که آگاهانه علیه نظام و مردم ایران توطئه می‌کنند این است که دست از این کار‌ها بردارند؛ خون شهدایمان را پایمال نکنند؛ در منا چقدر شهید دادیم؟! در بحث دفاع از انرژی هسته چقدر شهید دادیم؟! در جنگ تحمیلی چقدر شهید دادیم؟!


وی افزود: شما را به خدا قسم می‌دهم که خون شهیدان را پایمال نکنید نگویند کم خوردیم زیاد خوردیم بلکه قانع باشند؛ در مقابل مشکلات صبر داشته باشند که فردای قیامت باید جواب ائمه معصومین (ص) را بدهید.

خواهر شهید موسوی فرگ یادآور شد: مقام معظم رهبری را تنها نگذارند؛ راه امام و شهیدان را ادامه دهند و اینقدر نگویند که شما از بنیاد شهید این مبلغ را می‌گیرید؛ به خدا قسم هر چه بگیرند باز هم کم است، چون پدر از دست دادند؛ خانواده از دست دادند؛ درد غم عزیزشان کم است که نیش زبون بعضی از مردم چند برابرش می‌کند.

حسین اعزمی جانباز قطع نخاع از سرخس که همرزم شهید موسوی فرگ است بیان کرد: دشمن همیشه در صدد بوده که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و در فتنه سال ۸۸ هم عده‌ای با حمایت غرب و آمریکا و صهیونیسم قصد داشتند که به نظام ضربه‌ای بزنند، اما مردم با پیروی از ولایت فقیه به صحنه آمدند و فتنه آن‌ها را خنثی کردند.





وی گفت: مردم همیشه در صحنه بودند و همیشه پشت و پناه انقلاب و امام) ره) بودند و اکنون هم پشتیبان مقام معظم رهبری هستند؛ جوان‌ها باید حواسشان جمع باشد و در کنار روحانیت و در خط ولایت باشند و مطالعه و پژوهشی در زندگی شهدا داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی برادر جانباز شهید موسوی تأکید کرد: به فرمود: ه‌ی امام (ره) پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیبی نرسد و باید به دشمنان بفهمانیم که نمی‌توانند به کشور ما آسیب بزنند.

احمد زاده حسین از همرزمان شهید موسوی اظهار کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و حماسه ۹ دی ولایت پذیری مردم ما را نشان می‌دهد و ما به جوان‌های امروز افتخار می‌کنیم که در صحنه هستند.

وی بیان کرد: امروز بخاطر مملکتمان و بخاطر اسارت اسرای ما و کمبود‌هایی که داشتند و جانبازان شهیدی مانند شهید موسوی فرگ که ۱۳ هزار شبانه روز درد کشیدند و تا آخر پای ارزش‌های نظام و دفاع از ولایت فقیه ایستادند اجازه ندهیم که کشورمان دوباره دچار فتنه دشمن شود.

علی نژاد عباسی مستندساز زندگی شهدا که جانباز ۷۰ درصد است بیان کرد: ۹ دی ۸۸ مردم به صحنه آمدند و تمام اهداف و معادلات دشمن را به هم زدند و حضور در صحنه بودن مردم است که باعث شد انقلاب پابرجا بماند.

غلامرضا نصری فرگی از اقوام شهید موسوی گفت: شهید موسوی یکی از یاران مخلص پیرو خط امام (ره) بود و برای زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی مردم به دستورات مقام معظم رهبری عمل کنند و یار و پشتیبان رهبری باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها