رئیس کمیته امداد درگز:

3600 خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند/ واگذاری ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به محرومین

رئیس کمیته امداد درگز بیان کرد: در حال حاضر ۳۶۰۰ خانواده درگزی تحت پوشش کمیته امداد هستند و مبلغ ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبارات بانکی برای اشتغالزایی و توانمند سازی این در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۱۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛  اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب با هدف توانمند سازی و شکوفایی استعداد‌های افراد با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و معیشتی به آنان تشکیل شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان درگز با بیان اینکه در جامعه فعلی ما فقر در حال تولید شدن است تشریح کرد: مشکلات اقتصادی بیشترین صدمه را به قشر ضعیف جامعه وارد می‌کند، چرا که اقشار ضعیف در مواجهه با مشکلات، فقیرتر شده و در نهایت برای رفع گوشه‌ای از مشکلات خود به کمیته امداد مراجعه می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۶۰۰ خانواده درگزی تحت پوشش کمیته امداد هستند که خدماتی شامل مباحث اعتقادی، قرآنی، ورزشی، کارگاه‌های آسیب شناسی اجتماعی و آشنایی با کار در جهت توانمند سازی و ترغیب افراد به کار کردن انجام می‌شود، چرا که مبارزه با فقر مهمترین وظیفه کارکنان کمیته امداد است.

اکبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از خدمات مهم کمیته امداد ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به محرومین است که تاکنون مبلغ ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبارات بانکی برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد درگز گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات، طی عقد تفاهم نامه‌ای با سپاه ناحیه درگز به محرومین واگذار شد که به موجب آن افراد واجد شرایط پس از معرفی توسط بسیج سازندگی درگز، و تایید کارشناسان کمیته امداد، برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شدند.

وی افزود: سپاه ناحیه درگز در بحث ارائه خدمات به محرومین اقدامات زیادی انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به توزیع سبد غذایی بین محرومین، اطعام ۲۰۰ نفر از نیازمندان در ماه مبارک رمضان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام و تکمیل چندین پروژه نیمه کاره منازل مسکونی افراد تحت پوشش کمیته اشاره کرد.

اکبری یادآور شد: کمیته امداد شهرستان درگز در حال حاضر با داشتن ۲۴۰ حامی در سطح شهر، کفالت ۲۷۴ نفر از ایتام را برعهده دارد که از این تعداد ۳۰ نفر دانشجو و الباقی افراد زیر ۱۸ سال هستند.

رئیس کمیته امداد درگز گفت: در بحث اکرام ایتام نیازمند حمایت بیشتری از افراد بالای ۱۸ سال هستیم چرا که این افراد برای تهیه منابع درسی و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه، خرید جهیزیه و تهیه مسکن با محرومیت مواجه هستند و در شرایط بسیار سختی روزگار می‌گذرانند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حامیان در انتخاب فرزندان آزاد هستند، اغلب شاهد آن هستیم که کودکان کمتر از ۵ سال چند حامی داشته و افراد با سن بالاتر ممکن است حامی نداشته باشند.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد: تمامی ایتام تحت پوشش، حساب‌های مخصوص به خود را دارند که کمک‌های حامیان مستقیما به حساب آن‌ها واریز می‌شود و مسئولین امداد هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها