امام جمعه مشگین‌شهر گفت: اعتراض مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی، بیکاری و تبعیض امری طبیعی است اما آشوب‌های اخیر از جنس مشکلات مردم نیست و در پشت پرده این جریانات اتاق فکری است که باید این اتاق فکر شناسایی شود.
کد خبر: ۸۹۷۱۵۱۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

مسئولان به اعتراضات مردمی پاسخگو باشند/ آشوب‌های اخیر از جنس مشکلات مردم نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حوادث اخیر در برخی از شهرهای کشور گفت: مسئولین باید درک درست از چیستی و چرایی این حادثه داشته باشند که منجر به نفوذ دشمن شده است.

 وی افزود: اعتراض گروه‌هایی از مردم در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی، بیکاری و تبعیض بود که این اعتراضات امری طبیعی است و در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده و حق مردم است چرا که این گرانی و تبعیض و فساد در جامعه قابل قبول نیست لذا مسئولان باید به اعتراضات مردمی پاسخگو باشند.

 وی ادامه داد: سیاه نمایی خدمات نظام با هدف جولان دشمن موجب ناامیدی و اعتراضات مردمی می‌شود که مسئولان باید حرف مردم را شنیده و با تعامل سازنده با مردم به دنبال حل این مشکلات باشند.

 امام جمعه مشگین‌شهر گفت: برخی موسسات مالی و اعتباری سرمایه‌های مردمی را با اختلاس از حساب آن‌ها خالی می‌کند و موجبات ناامیدی مردم را فراهم می‌کند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: اختلاف و مشکلات مردم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد اما در جریان اخیر بررسی‌های اولیه نشانگر این است که این آشوب از جنس مشکلات مردم نیست چرا که مردم هرگز اقدام به آتش زدن پرچم کشور که برای حفظ آن خون‌ها ریخته شده و هجوم به مساجد و امامزادگان نمی‌کنند لذا پشت پرده این جریانات اتاق فکری است که باید این اتاق فکر شناسایی شود.

 وی ادامه داد: دشمن در فتنه 88 با شعار و رمز تقلب وارد میدان شد و در جریان اخیر به بهانه گرانی تا مردم را به این نظام بدبین و اختلاف افکنی کند اما وقتی مردم متوجه شدند که دشمن اصل نظام را نشانه رفته به صورت خودجوش وارد صحنه شدند و در مقابل این فتنه‌گران ایستادند.

 حجت الاسلام باوقار گفت: وقتی دشمن در طول 38 سال گذشته در خاورمیانه با شکست‌های متعدد مواجه شده دست به توطئه زده تا شکست خود را با ایجاد اختلاف و درگیری و بدبین کردن مردم به نظام جبران کنند که در این خصوص مردم با اگاهی در مقابل دشمن ایستاده و خواهد ایستاد.

 وی با بیان اینکه غفلت از دشمن و ناسپاسی مهمترین عامل عقب ماندگی منطقه است گفت: فتنه انسجام ملت را از بین می‌برد و در صورتی که مسئولان از دشمن غافل شوند خسارات جبران ناپذیری روی می‌دهد لذا نباید دشمن را دست کم گرفت به طوری که وقتی مسئولان در خواب هستند دشمن بیدار بوده و در حال توطئه است.

 امام جمعه مشگین‌شهر تاکید کرد: نباید به دشمن اعتماد و از آن غافل شد چرا که حوادث اخیر در سایه غفلت محقق شد اما ای کاش برخی غفلت زدگان و بازی خوردگان عالم سیاست از اعتماد به دشمن خودداری کنند چرا که بعد از تلاش زیاد قرار داد برجام امضاء شد اما دشمن زیر قرارداد زد و این از اعتماد مسئولان بود لذا نباید به این دشمن حتی بعد از صلح نیز اعتماد کرد.

 وی افزود: امنیت امروز کشور به سادگی به دست نیامده است که برخی افراد کوچکترین مشکل را به بحرانی بزرگ تبدیل می‌کنند و دشمن از این فرصت نهایت استفاده را می‌برد در حالی که می‌توان با حفظ وحدت و انسجام خواسته‌های خود را مطرح و از مسئولان پیگیری کرد اما با اغتشاش و درگیری هیچ چیزی به دست نمی‌آید.

ارسال نظرات