فرمانده سپاه امام رضا(ع):

عقبه اغتشاشات اخیر استکبار جهانی بود

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه عقبه اغتشاشات اخیر استکبار جهانی بود، گفت: هدف اساسی که این‌ فتنه‌گران در دستور کار قرار دادند صرفاً منافع استکبار و اربابان و ایادی آن‌ها است و ما باید به هوش باشیم و با اکسیر بصیرت نگاه و توجه کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۷۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران با اشاره به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر اظهار داشت: شعار‌ها را شما مردم دیدید و شنیدید؛ سلطنت‌طلبان گسترده وارد شده بودند، اما آنچه را که این مردم و این کشور سال‌ها تجربه کرده بودند و براساس عملکرد و ماهیت حکومتی آن‌ها بر علیه آن‌ها انقلاب صورت گرفت آن‌ها ساقط شدند با چه ظرفیتی این شعار‌ها مطرح می‌شود؟

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: وقتی از این سلسله منحوس یادی می‌شود باید به یاد بیاوریم چه کسانی بودند اینها؟ کسانی که امروز خود را طرفدار معرفی می‌کنند همان کسانی نبودند که برابر استکبار سجده می‌کردند؟

سردار نظری با اشاره به اینکه حکومت وابسته آن‌ها به نحوی بود که در سطوح پائین نیز اختیاری از خود نداشتند و با اجازه اربابان خود باید تصمیم‌گیری می‌کردند ادامه داد: این وضعیت این خاندان و تمام طیف‌هایی بود که به این‌ها وابسته بودند؛ آیا در دوران حکومت شاه عزتی داشتیم؟ آیا نامی از ایران در جغرافیای جهانی بود؟

وی خاطرنشان کرد: جمعیت حاکم در آن دوره، یک جمعیت مرید استکبار بودند و از فساد درونی در بخش‌های مختلف هیئت حاکمه برخوردار بودند؛ این هیئت حاکمه عزتمند نبودند و مستقل نبودند و وابسته و مفسد بودند و ثروت را به دامان استکبار جهانی می‌ریختند و ۶ میلیون نفت را صادر می‌کردند و در تهران حلبی آباد داشتیم و حاشیه نشینی در آن مقطع با این ثروت و فروش نفت شکل گرفته بود.

سردار نظری تصریح کرد: اگر قرار باشد بازگشتی به آن دوران داشته باشیم باید یادآوری کنیم که این خاندان و تمام آن‌هایی که در زیر چتر سلطنت حاکمیت می‌کردند عموماً خاندان فاسدی بودند و سر تعظیم اگر در مقابل دنیای استکبار و اربابانشان فرود نمی‌آوردند حق حاکمیت نداشتند؛ ما استقلال سیاسی و نظامی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی ۵۰ هزار مستشار در ایران در آن زمان داشت گفت: منافقین در اوایل انقلاب و در طی آن مدتی که در این کشور بودند قریب به ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند، فراموش نمی‌کنیم که سرکرده منافقین در برابر صدام تعظیم کرد و دست بیعت با دشمنان این مردم و کشور داد؛ در یک مقطع تاریخی از تاریخ این مردم که جنگ بر ما تحمیل شد با دشمنان این مملکت میثاق بستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: این واقعیت شرایط حاکم بر وضعیتی است که در آن قرار داریم؛ بزرگان می‌دانند، اما جوانان عزیز ما باید تاریخ و اتفاقاتی که رخ داده را به دقت مرور کرده و مطالعه کنند، زیرا اگر اشراف به سابقه این‌ها نداشته باشیم ممکن است حرف‌های آن‌ها خوب به نظر بیاید، اما عملکرد آن‌ها گویای چیز دیگری است.

سردار نظری گفت: استکبار جهانی با به میدان آوردن این معاندان شناخته شده برای مردم ما می‌خواست یک ضربه‌ای به نظام اسلامی وارد کند و یک جریان اصطلاحاً مردمی را در این کشور راه بیندازد، اما به فضل خداوند متعال و عنایت امام رضا (ع) با همه برنامه‌ریزی‌ها و مقدماتی که فراهم کرده بودند در یک مقطع زمانی بسیار کوتاه این توطئه و فتنه خنثی شد.

وی بیان کرد: توجه کنیم که ماهیت این‌ها در شعار‌هایی که از حلقوم برخی وابستگان داخلی این‌ها در این تجمعات بیرون آمد کاملاً نمایانگر است؛ جمعیتی که به خیابان‌ها آمدند همه را از وابستگان به آن‌ها نمی‌دانیم؛ این‌ها عناصر محدودی بودند که در بین مردم زندگی می‌کنند و یا گاهاً وارد این کشور می‌شوند و تکلیف ما با این‌ها روشن است؛ طیف دیگر جوانانی هستند که ممکن است بر اثر بی اطلاعی فریب این‌ها را بخورند باید توجه کنیم که این‌ها در شعار‌های خود نیز خود را افشا کردند و اعتقادات را نیز زیر سوال بردند.

سردار نظری با اشاره به اینکه این گروه منافع ملی را نیز بی‌توجه بودند، گفت: خط قرمزی که برای این‌ها معین و مشخص است و هدف اساسی که این‌ها در دستور کار قرار دادند صرفاً منافع استکبار و اربابان و ایادی آن‌ها است و ما باید به هوش باشیم و با اکسیر بصیرت نگاه و توجه کنیم. شک نکنیم عقبه این اقدامات، استکبار جهانی است.

وی بیان کرد: با اقتداری که نظام اسلامی دارد و با حضور در صحنه مردم و با سستی نظام استکبار، این موضوع عبور شد و ما امروز در کشور به سرعت به وضعیت و شرایط عادی بازگشتیم؛ اما باید این مسئله تجربه‌ای باشد. رمز موفقیت در برابر استکبار، وحدت کلمه و حضور در صحنه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها