سازمان بسیج فرهنگیان برگزار کرد:

برگزاری دوره توانمندسازی علمی و پژوهشی

دوره ضمن خدمت 12 ساعته سازمان بسیج فرهنگیان با عنوان دوره آموزشی شجره طیبه صالحین و فرقه شناسی به همراه کارگاه کامل آموزش مقاله نویسی و نرم افزار های مربوطه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۴۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش  بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، ،  سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان با حضور 80 نفر از فرهنگیان بسیجی از نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش شهرستان کرمان و کارکنان بسیجی حوزه ستادی اداره کل آموزش‌وپرورش استان  در محل مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان استان (هتل آسمان) برگزار گردید.

در نوبت صبح و در شروع برنامه سرپرست سازمان بسیج فرهنگیان استان ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان و همچنین اعلام محکومیت اغتشاشات اخیر در بعضی از شهرستان‌های کشور، هدف از برگزاری دوره را ، توانمندسازی فرهنگیان بسیجی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی پژوهشی عنوان کرد و افزود تلاش شده با دعوت از اساتید مجرب کیفیت دوره را ارتقا داده و زمینه بهره‌مندی بیشتر فرهنگیان عزیز را از برنامه فراهم آوریم.

بعدازآن حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا سجادی مسئول  دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان و سرمربی صالحین سازمان بسیج فرهنگیان و نائب ریس شورای بسیج فرهنگیان استان مباحثی را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و موضوع نفوذ و نقش تربیتی معلمان و فرهنگیان در مقابله با آن را مطرح نمودند ایشان به موضوع فقر و حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از عوامل اصلی آسیب‌های اجتماعی اشاره کردند و برگزاری جشن‌های طلاق را که زیربناهای دینی تفکری را هدف قرارگرفته، از موارد دیگر برشمردند.

ایشان همچنین در موضوع نفوذ گفتند؛ بایستی قالب‌های نفوذ را بشناسیم و گستره تأثیرگذاری آن را بدانیم و برای مقابله با کفر و شرک و جریان مسیحیت انحرافی باید نگاه عمیق بیداری اسلامی که امروز از کشورمان به سایر کشورها صادرشده را موردتوجه قرار دهیم. ایشان بابیان اینکه هم حرکت‌های سخت‌افزاری، تهدیدها، تحریم‌ها، تطمیع‌ها و تعاملات و قراردادها از سوی دشمنان درواقع نشأت¬گرقته از خباثت‌های پشت پرده آن‌هاست؛ به لزوم هوشیاری و خودباوری در مقابل دشمنان اشاره کردند و افزودند :

آن‌ها از طریق افراد ساده‌لوح و بی‌بصیرت و با دست‌مایه قرار دادن خواسته‌ها و نیازها و بهره جستن از اعتراضات به‌حق آن‌ها اهداف خود را دنبال کرده و در روزهای اخیر برای کشور نگرانی‌هایی به وجود آوردند که با هوشیاری به‌موقع مردم و جدا شدن صف معترضان از اغتشاشگران همچون گذشته سیلی محکمی خوردند.

وی بابیان اینکه چنانچه پایه‌های فکری و بنیان‌های دینی و اعتقادی فرزندان و دانش آموزان این مملکت بر اساس مبناهای دینی و انقلابی محکم نشود همواره جای نگرانی برای نفوذ دشمنان وجود دارد، در این میان معلمین نقش اساسی دارند. چراکه این معلمین هستند که شیوه و سبک زندگی را به فرزندان ما آموزش داده و زیرساخت‌های فکری را تعریف و ترسیم می‌کنند. و ازآنجایی‌که مدرسه خانه دوم است لذا معلمین نیز به‌عنوان پدر و مادر این خانه دوم بایستی به‌خوبی ایفای نقش کنند و برای تربیت فرزندان این مرزوبوم تمام همت و توجه خود را به‌کارگیرند.

وی همچنین به نقش معلم در حوزه تربیت و تدریس اشاره کردند و پیشنهاد کردند که مدارس نیز بایستی همانند دانشگاه هیئت‌علمی داشته باشند. ایشان موضوع فضای مجازی را به‌عنوان وسیله ابزاری برای آموزش فتنه‌گری و خرابکاری در کشور توسط دشمنان مطرح کردند و افزودند موضوع خودباوری بسیار مهم است و علی‌رغم اینکه دشمنان دائماً ما را تحقیر می‌کنند و هویت ملی و استعدادها و مفاخر و خط و زبان ما را مورد هجمه خود قرار می‌دهد و از این طریق دنبال نفوذ فرهنگی و به دنبال آن نفوذ جغرافیایی در کشور هستند به لزوم هوشیاری و پرهیز از نگاه مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی و فاصله گرفتن از اسلام و بحث نبوی و علوی پرداختند.

در ادامه جناب آقای دکتر شریفیان از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان مواردی را در راستای مقاله‌نویسی علمی و آموزش نرم‌افزارهای مربوطه به حوزه مقاله‌نویسی علمی را مطرح کرده و آموزش دادند. بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف ناهار و در نوبت عصر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای مقدس از اساتید حوزه و دانشگاه از تهران و کارشناسی ارشد فرق و ادیان مباحثی را در خصوص فرق و مذاهب و جریان‌های اسلامی در داخل کشور و به‌ویژه در استان کرمان بیان کردند. به پیوست پاور پوینت ارائه شده در کارگاه فرقه شناسی ارائه شده است.

پیوست: 
ارسال نظرات