اقبالی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ایلام؛

مردم دلشان خون است مسئولان پاسخگو باشند/ما دانشجویان انقلابی پیگیر مطالبات مردم هستیم

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام تاکید کرد: هر کس در هر پست و مقامی باشد، بخواهد پیگیر مطالبات به حق مردم نباشد و در حل مشکلات اقتصادی معیشتی مردم تعلل کند، مماشات به خرج بدهد و با خوی اشرافیگری با مردم برخورد کند، بداند که ما دانشجویان انقلابی در صحنه هستیم و قانونی با آنها برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۲۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، محسن اقبالی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ایلام بود.

محسن اقبالیی  خطاب به نمازگزاران گفت: همانطور که مستحضرید در هفته های گذشته در کشور نا آرامی، اغتشاشات و درگیری هایی صورت گرفت که چند روزی فضای کشور را به خود اختصاص داد.  همه می دانند و پیگیر اخبار بوده اند، این اتفاقات برنامه ریزی شده بود  و از خارج از کشور در یکی از همین کشورهای همسایه و به سرکردگی اسرائیل، آمریکا و انگلیس، شکل گرفت.
وی افزود:این صحبت ها خیال پردازی نیست، تحلیل نیست، بلکه آمار و اطلاعات هستند که از اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق به دست آمده است.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام گفت:مردم نجیب ما به اعتراضات ورود نکردند تا بهانه به ضدانقلاب و لندن نشین ها ندهند.
 
این فعال دانشجویی در ادامه تاکید کرد: مردم گله مندند، مردم دلشان خون است؛ خون مردم از رانت،فساد، املاک و حقوق های نجومی به جوش آمده است و انتظار برخورد دارند، نه این که مسئولان بنشینند و با هم بسازند!
 
وی افزود: مردم از اشرافیگری خسته شده اند؛ از ژن های خوب و برخی آقازاده ها خسته شده اند؛ از اینکه مسئولان به آن ها جواب سربالا می دهند، تنفر پیدا کرده اند.
 
اقبال خاطر نشان کرد: مردم از آن قاضی، فاسد و دنیاطلب که زندگی اشرافی برای خویش ساخته؛ از دست آن وکلا، دلالان و کار چاق کن ها که در قوه قضاییه به سر می برند نیز دلشان خون است؛ مردم عدالت اجتماعی می خواهند، البته قاضی عادل و منصف هم کم نداریم.مردم از دست نمایندگان سلفی بگیر و غرب زده و آن نماینده مجلسی که می گوید اگر تمام ۴ سال را هم بخوابم، باید حقوق من از فلان مقدار کمتر نباشد هم دل خون هستند.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما به مجلس نماینده نفرستادیم که در صحن مجلس بخوابد و یا از امتیازاتش سوءاستفاده کند و یا اصلا در مجلس حضور نداشته باشد؛ مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس از حقوقشان دفاع کنند و به فکر آنها باشند.

اقبالی در بخش دیگری از صحبت های خود در تریبون نماز جمعه ایلام افزود: مردم مطالبات به حقی از مسئولان دارند، مردم در بعضی جاها مظلوم واقع شده اند و این باعث نمی شود که که مردم اعتراض قانونی نکنند؛ نه خیر، مردم همچنان پیگیر هستند که ببینند مسئولان چه می خواهند بکنند.
 
وی افزود: من به نمایندگی از قشر دانشجویی انقلابی صحبت می کنم و به آقایان دست اندرکار و کارگزاران نظام عرض می کنم که ما دانشجویان انقلابی، پیگیر مطالبات مردم هستیم. به استاندار محترم، فرمانداران، سازمان ها، نمایندگان استانمان در مجلس، اعلام می کنم که دانشجوی آگاه و مبارز انقلابی در صحنه است.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: هر کس در هر پست و مقامی باشد، فرقی نمی کند، بخواهد پیگیر مطالبات به حق مردم نباشد و در حل مشکلات اقتصادی معیشتی مردم تعلل کند و مماشات به خرج بدهد، و با خوی اشرافیگری با مردم برخورد کند، بداند که ما با شیوه ی قانونی با او برخورد خواهیم کرد.
 
اقبالی به گوشه ای از فعالیت از خدمات دانشجویان بسیجی در پیگیری مطالب مردمی اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش دوستان ما در قرارگاه احمدی روشن پیگیر شدند و فهمیدیم که یکی از این سازمان ها، ۲۴ ماه حقوق  کارگران خود را پرداخت نکرده است. "کارگران ۸۷ روزه" ، که با تلاش چندین ماهه دوستان دانشجوی ما و مطالبه گری این عزیزان توانستند حقوق کارگران شریف آن سازمان را استیفا کنند.  این بار ما اسم نمی بریم. اما از این بعد با موارد مشابه اینگونه برخورد نمی کنیم و به همه ی مسئولان و عموم مردم، به صورت علنی، متخلفان را نام خواهیم برد تا همگان بدانند!
 
این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسئولان باید پاسخگو باشند که برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی چه کرده اند؟ برای ریشه کن کردن بیکاری چه کرده اند؟ برنامه شان برای آینده چیست؟ مسئولان اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند؛ تولید داخلی، منع واردات غیر ضروری، جلوگیری از قاچاق و ... را جدی بگیرند.
 
وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵ هزار میلیارد قاچاق، از مبادی رسمی به کشور وارد می شود، افزود:مبارزه با قاچاق مبارزه با کولبر نیست؛ بلکه باید جلوی قاچاق را از مبادی رسمی و گمرک ها بگیریم. باید با باند و شبکه های ثروت و قدرت مبارزه کرد.
 
‎‎ مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: مسئولین کشوری باید به نخبه ها اعتماد کنند و باور کنند که آن ها می توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند. پیشرفت علمی کشور را تغییر می دهد. آمریکا و انگلیس و فرانسه با قدرت علمی توانستند بر بسیاری از کشورها سلطه پیدا کنند.
 
این دانشجوی انقلابی افزود: باید در همه زمینه ها وابستگی را از بین برد. وابستگی فرهنگی اقتصادی بیچارگی می آورد و باید از بین برود.
 
اقبالی یادآور شد: ۵ سال از عمر دولت می گذردکه وقت کمی نیست؛ امیرکبیر آن آبادانی ها و تغییر ها را در ۳ سال انجام داد. از دولت انتظار داریم با روحیه جهادی انقلابی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همت گمارد.
 
وی در پایان سخنانش تاکید کرد: بارها گفته ایم و بار دیگر می گوییم که تنها راه نجات  اقتصاد کشور، نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است و همه باید در اجرای آن تلاش کنیم.
 
انتهای پیام/ی
 

ارسال نظرات