خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

ضرورت تدوین برنامه جامع توسعه برای رونق اقتصادی در استان سمنان

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی گفت: تدوین برنامه جامع توسعه از سوی دستگاه های اجرایی برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در استان سمنان ضروری است.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۴۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،سیدحسن حسینی شاهرودی در نشست شورای اداری استان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: مناطق روستایی شرق استان سمنان در چند سال گذشته به دلیل بیکاری روافزون، خالی از سکنه شدند که برای رفع این معضل استاندار جدید برنامه راهبردی اتخاذ کند.
وی اظهارداشت: در 5 سال گذشته در شهرستان میامی با وجود ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی شاهد افزایش جمعیت نبودیم و شهرستان شاهرود با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های نه چندان دور شاهرود به عنوان یکی از شهرستان های حاصلخیزکشور مطرح بود اما اکنون علاوه براین که بخش کشاورزی، صنعت و معدن این شهرستان نابود شده با کمبود آب آشامیدنی هم مواجه است.
حسینی شاهرودی با بیان این که سمنان از نظر پرداخت مالیات در رتبۀ چهاردهم و از نظر تخصیص اعتبارات هزینه ای در رتبه 31 استان های کشور قرار دارد، ادامه داد: باید اعتبارات ملی و استانی، برای اجرای طرح های عمرانی و اشتغال آفرین در شهرستان های این استان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در بودجه سال 97 بیش از 740هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های اشتغال آفرین در کشور اعتبار در نظرگرفته شد که تاکنون سهم استان سمنان از این اعتبارات مشخص نشده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها