سید ساجد یعقوبی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اردبیل گفت: مددجویان تحت حمایت ساکن در روستا‌های استان اردبیل از ۴۶ میلیارد تومان خدمات معیشتی، حمایتی و اشتغال این نهاد در ۹ ماهه نخست سال‌جاری بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۲۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

کمک ۴۶ میلیارد تومانی کمیته امداد اردبیل به مددجویان روستایی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات ضروری خانوار تحت حمایت این استان که در روستاها ساکن هستند بیش از ۴۶ میلیارد تومان خدمات حمایتی، معیشتی، درمانی، تحصیلی و اشتغال ارائه شده است، گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ هزار خانوار در قالب ۲۳ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت در روستاهای استان اردبیل ساکن هستند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به روستاهای این استان با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها انجام می‌شود، افزود: کمیته امداد اردبیل با ارائه خدمات مختلف به مددجویان روستایی ضمن توسعه این مناطق، تلاش دارد زمینه‌های مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود را نیز فراهم کند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۵۲۰ نفر از مددجویان ساکن در روستا از هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در ۹ ماهه نخست سال‌جاری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: ایجاد اشتغال مناسب و پایدار با توجه به بافت روستایی و جغرافیایی روستاها، یکی از مهم‌ترین راهکارهای کمیته امداد اردبیل در توسعه این مناطق است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه یکی از محوری‌‌ترین عوامل مهاجرت روستاییان بیکاری و نبود امکانات مناسب برای اشتغال است، گفت: در این زمینه با اجرای طرح استعدادسنجی و توان‌سنجی مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت در هر روستا تلاش داریم با اجرای طرح‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و زنبورداری به رونق اقتصادی روستاها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس اجرای طرح شکوفاسازی استعدادها و فراهم کردن فرصت‌های شغلی، دو هزار و ۳۱۶ نفر از خانوار تحت حمایت که در روستاهای استان اردبیل سکونت دارند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند، اعلام کرد: تلاش داریم تا مددجویان پس از کسب مهارت‌های لازم شغلی، با دریافت تسهیلات بتوانند شغل مورد نظر خود را در مناطق روستایی این استان ایجاد کنند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه برای رفع مشکلات هزار و ۱۴۳ نفر از مددجویان روستایی دو میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی پرداخت شده است، افزود: وام کارگشایی برای رفع مشکلات درمانی، معیشتی، مسکن، تأمین جهیزیه و سایر نیازهای ضروری خانوار ساکن در روستاهای اردبیل پرداخت شده است تا گرهی از مسائل آنها گشوده شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه دو میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان نیز کمک‌های موردی در اختیار خانوار تحت حمایت روستایی قرار گرفته است، گفت: کمک‌های موردی به‌صورت بلاعوض برای رفع مشکلات بسیار ضروری سه هزار و ۴۷۰ نفر از مددجویان ساکن در روستاهای استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در مناطق روستایی و کم برخوردار استان اردبیل سکونت دارند، افزود: طرح «همسفره» برای رسیدگی به امور کودکان دچار سوء تغذیه اجرا می‌شود که خیران می‌توانند با کمک‌های خود یاریگر کمیته امداد در بهبودی و سلامتی این کودکان باشند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان روستایی نیز از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای، اعزام مددجویان روستایی به اردوهای زیارتی و تفریحی و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان مناطق کمتر توسعه یافته در کانون‌های قرآنی، علمی و فنی و حرفه‌ای از جمله خدمات فرهنگی کمیته امداد اردبیل است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ساخت ۷۲ مسکن روستایی برای خانوار تحت حمایت که فاقد منزل مناسب بودند از دیگر فعالیت‌های مهم این نهاد است، گفت: برای ساخت منازل روستایی ۷۲۲ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است تا مددجویان ساکن در روستا از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ دهستان در سطح استان اردبیل قرار دارد، افزود: ۵۲ دهستان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قرار گرفته‌اند که کمیته امداد اردبیل خدمات گسترده‌ای را به خانوار تحت حمایت ساکن در این مناطق ارائه می‌کند.

ارسال نظرات