خبرهای داغ:
در ارزیابی های ستادی مرکز سیمای استان ها اتفاق افتاد:

کسب رتبه ممتاز مستند تلویزیونی «ارونه ماد»

مستند تلویزیونی «ارونه ماد» در ارزیابی های ستادی مرکز سیمای استان ها رتبه ممتاز کسب کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۴۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: این برنامه در حوزه ستادی مرکز سیمای استان ها مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت موفق به کسب رتبه ی ممتاز شد.
وی افزود: محتوای مستند، ریتم و شکل پرداخت، کیفیت تصویر برداری و تدوین مهمترین مؤلفه هایی هستند که در ارزیابی ها بررسی می شوند.
وی بیان داشت: مستند تلویزیونی «ارونه ماد» نگاهی به زندگی مردمان تات زبان استان قزوین دارد که با هدف معرفی پیشینه ی فرهنگ و زبان تاتی دراستان قزوین و همچنین معرفی تاریخ و جغرافیای قوم تات دراستان قزوین تهیه و تولید می شود.
اکبری با اشاره به پراکندگی جمعیت تات زبان استان قزوین گفت: مستند تلویزیونی «ارونه ماد» با مردمان تات زبان استان قزوین در مناطق تاکستان، بوئین زهرا و الموت گفتگو دارد که پیشینه ی زبان تاتی دراین مناطق و همچنین علل پراکندگی جمعیت تات دراستان قزوین بررسی می شود.
مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین با اشاره به نام انتخاب شده برای مستند تلویزیونی «ارونه ماد» گفت: در زبان تاتی «ارونه» به معنای امروز است و «ماد» هم اشاره به قوم ماد دارد که در واقع اجداد مردمان تات زبان امروز محسوب می شود؛ بر این اساس نام «ارونه ماد» به معنای مادهای امروز یعنی تات زبان ها دارد.
اکبری خاطر نشان کرد: مستند تلویزیونی «ارونه ماد» به تهیه کنندگی مجید حدادی در 4 قسمت 30 دقیقه ای در سیمای مرکز قزوین تولید شد.
1001/پ10/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها