خبرهای داغ:
مسئول صیانت شرعی حفاظت و اطلاعات ستاد مشترک نیروهای مسلح:

از نفوذ دشمنان غافل نشویم/ دشمن شناسی مهمترین اصل بصیرت و آگاهی است

مسئول صیانت شرعی حفاظت و اطلاعات ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: مهمترین اصل بصیرت و آگاهی شناخت دشمن است؛ زیرا اگر انسان دشمن را خوب نشناسد؛ چه بسا گرفتار توطئه و دسیسه آنان می شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۱۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل سعادت مسئول صیانت شرعی حفاظت و اطلاعات ستاد مشترک نیروهای مسلح در جمع پاسداران ستاد سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، با محوریت دشمن شناسی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نخستین نکته در مقابل دشمنان این است که آنها را بشناسیم.

وی اظهار داشت: مهمترین اصل بصیرت و آگاهی شناخت دشمن است؛ زیرا اگر انسان دشمن را خوب نشناسد؛ چه بسا گرفتار توطئه و دسیسه آنان می شود.

مسئول صیانت شرعی حفاظت و اطلاعات ستاد مشترک نیروهای مسلح به احادیث مرتبط با دشمن شناسی از ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: در حدیثی گهربار از امام علی(ع) بدین مضون آماده است که باید افرادی که مانع رشدمان هستند را بشناسیم، ناقضین و عهدشکنان را شناسایی کنیم؛ تا بتوانیم به واسطه قران این کتاب آسمانی به کمال و سعادت و قرب الهی دست یابیم.

حجت السلام سعادت بیان کرد: به فرموده حضرت صادق(ع) مستکبران همواره به دنبال مخفی کردن چهره دشمنانه شان هستند تا مردم آنگاه که با شرک و نفاق روبه رو می شوند آنها را نشناسند.

وی با تأکید بر اینکه باید به خوبی دشمنان را بشناسیم و غافل از آنان نشویم، گفت: دیدیم در هفته های اخیر که چگونه دشمنان از غفلت ما استفاده کردند و داشتند از این فرصت به نفع خود سوء استفاده می کردند.

مسئول صیانت شرعی حفاظت و اطلاعات ستاد مشترک نیروهای مسلح با بیان اینکه باید بغض دشمن در دلمان باشد، افزود: دشمنان باید مغبوض باشند و در حقیقت این مهم از شرایط ایمان واقعی است.

حجت الاسلام سعادت با بیان اینکه نباید به دشمن لبخند بزنیم، گفت: حضرت علی (ع) در خصوص مالک اشتر فرموده اند که مالک نسبت به فجار و بدکاران یک پارچه آتش بود؛ و فرمودند که مالک اشتر ناصر ماست؛ اما نسبت به دشمن به شدت نفرت دارد؛ بنابراین اگر ما نیز همچون مالک اشتر نخعی دلمان نسبت به دشمنان یکپارچه آتش باشد.

وی بیان کرد: وظیفه ما در قبال دشمنان این است که مواظب باشیم نفوذ نکنند؛ برخی اوقات دشمن شناس هستیم، غیضشان را نیز در دل داریم اما از نفوذشان در مرزهای اعتقادی، ایمانی و ... غافلیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها