خبرهای داغ:
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش

سال تحصیلی آینده ۶۰۰ هزار دانش آموز به چرخه آموزش و پرورش ورود می یابند

زرافشان عنوان کرد: سال آینده ۶۰۰ هزار دانش آموز به آموزش و پرورش ورود خواهند یافت اما در سال تحصیلی ۹۸ بعضی دانشگاه ها ورودی نخواهند داشت چون تعداد فارغ التحصیل کم خواهد شد
کد خبر: ۸۹۷۶۵۰۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، علی زرفشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در جلسه شوراهای آموزش و پرورش که صبح امروز در دفتر جلسات استاندار قزوین برگزار شد بیان کرد: رشد و توسعه کشور در آموزش و پرورش تحقق می یابد و آینده هر کشوری را در مدارس باید جستجو کرد چرا که مدارس ما باید در طراز جمهوری اسلامی باشند و توسعه کشور بدون منابع انسانی اتفاق نمی افتد.

وی گفت: شاید زمانی منابع فیزیکی کشور موجب توسعه کشورها می شد اما امروز انسان ها هستند که می توانند آرزوهای یک ملت را محقق کنند. لذا اگر به دنبال تحقق توسعه کشور هستیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که اعتماد، یکی از عوامل اصلی توسعه اجتماعی بوده و به کار گیری ظرفیت معلمان امری ضروری است.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رشد و توسعه کشور در تمام زمینه ها نیازمند آموزش و پرورش است چرا که جهت تحول باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه کشور استفاده کند.

زرافشان افزود: یکی از مصوبات بسیار پیشرفته مجلس، شوراها هستند و این شوراها می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند تا در سطح استان و کشور به اهداف خود دست یابد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین نکات در توفیق آموزش و پرورش، فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند آموزش و پرورش نهادی مردمی است و ذی نفعان آموزش و پرورش همه دستگاه ها و مردم هستند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: خیرین مدرسه ساز به عنوان یک جریان مثبت در کشور، همچنان در صدر جدول خیرین در سایر موارد قرار دارند و این تلاش خیرین تاثیر بسیار مهمی در پیشرفت کشور دارد.

زرافشان اضافه کرد: خیرین اندیشه ساز یکی از حرکت هایی است که در دولت یازدهم تحقق یافت و این طرح به عنوان طرح ملی انتخاب شد و افرادی که استطاعت مالی آنها در حدی است که بتوانند در امور خیریه شرکت کنند و یا افرادی که تخصص در امر نرم افزاری دارند در این امر ورود می یابند.

وی مطرح کرد: در بحث استقرار پایه دوازدهم هزار و ۲۰۰ معلم در استان و ۳۰ هزار معلم در سطح کشور کمبود داریم و این جدا از تعداد ۴۵ هزار معلمی است که امسال بازنشسته خواهند شد و در این صورت حدود ۷۵ هزار معلم در چرخه نظری، کمبود خواهیم داشت.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ برای اولین بار در پایه دوازدهم در یک بازده زمانی کوتاه، دو آزمون نهایی و کنکور انجام خواهد شد و مطمئنا این امر دانش آموزان را با سختی مواجه خواهد کرد.

زرافشان افزود: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در کشور موجب عبور از گردنه استقرار پایه دوازدهم خواهد شد. سال آینده ۶۰۰ هزار دانش آموز به آموزش و پرورش ورود خواهند یافت اما در سال تحصیلی ۹۸ بعضی دانشگاه ها ورودی نخواهند داشت چون تعداد فارغ التحصیل کم خواهد شد.

وی مطرح کرد: در ردیف های آموزشی، ردیف تجهیزات هنرستانی وجود دارد که مقرر شد تا ده درصد نسبت به سال قبل این بودجه افزایش خواهد یافت اما در حال حاضر، ۳۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان منوط به ردیف جذب می باشد و اگر بتوانیم برای کسری ۷۵ هزار نیرو ردیفی بگیریم، می توانیم کمبودهای بعضی دانشگاه ها را در امر پذیرش دانشجو جبران کنیم.

 

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها