کارشناس حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: با الگوگیری از سبک زندگی غربی، از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم و در حال حاضر با الگو گیری از سبک زندگی غربی، آمار طلاق افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۳۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

منشا افزایش طلاق در اردبیل، الگو گیری از سبک زندگی غربی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهربان مختاری کارشناس حوزه علمیه خواهران اردبیل اظهار کرد: خانواده اولین پایگاه اجتماعی در جهان است که شخصیت اساسی در آن شکل می‌گیرد و بسیاری از نیاز‌ها در آن ارضا می‌شود، اما میل به پیشرفت و مدرن بودن در انسان‌های امروزی افراد را دچار اختلال اخلاقی و رفتاری کرده است.

کارشناس حوزه علمیه بیان کرد: سبک زندگی اسلامی، چون براساس تفکرات و نگرش‌های دینی و براساس دستورات الهی شکل گرفته است که زندگی را با دوام‌تر می‌کند و لیکن الگوگیری از سبک زندگی غربی، از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم و در حال حاضر با الگو گیری از سبک زندگی غربی، آمار طلاق افزایش یافته است.

وی گفت: متاسفانه با نگاهی به پرونده طلاق در ۲۰ سال اخیر، استان اردبیل به رتبه دهم در ایران رکود زده است. آمار و ارقام طلاق در اردبیل در حال سیر صعودی است که در گذشته نه چندان دور مردم این دیار حتی از آوردن اسم طلاق هم ابا داشتند و لیکن متاسفانه امروز طلاق یک مسئله عادی شده است.

وی در خصوص چرایی افزایش آمار طلاق طبق تحقیقات به عمل آمده گفت: اعتیاد، دخالت اطرافیان، و از عوامل مهم دیگر ازدواج‌های ناآگاهانه و هیجان، نداشتن مهارت‌های زندگی، ازدواج در سن پایین وهمسریابی در فضای مجازی اشاره کرد.

ارسال نظرات