خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین:

عاملین حمله به مدرسه علمیه تاکستان دستگیر شده اند

رییس کل دادگستری استان قزوین به دستگیری عاملین اصلی اغتشاشات در شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: عاملین حمله به حوزه علمیه تاکستان، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی این شهر دستگیر و دستگاه قضایی استان تا دستگیری عوامل دیگر اغتشاشات ساکت ننشسته و به زودی عاملین دیگر نیز دستگیر خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۴۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در بازدید از مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین با مدیر و معاونین مدارس علمیه استان قزوین دیدار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ضمن خرسندی از این دیدار به نقش ارزشمند حوزه علمیه قزوین اشاره کرد و گفت:حوزه علمیه استان قزوین یکی از حوزه های تاثیرگزار در کشور بوده که توانسته علما و فضلای ارزشمندی تقدیم نظام جمهوری اسلامی نماید.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی بر توجه لازم به پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید داشتند و برای جبران عقب افتادگی ها در این حوزه باید کار ویژه ای صورت بگیرد.
رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برای تحقق چنین امری و جبران عقب ماندگی ها نیاز است تا تمامی دستگاه ها در زمینه برخورد با آسیب های اجتماعی کاری انقلابی و جهادی انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: امروز روحانیت و حوزه های علمیه نقش پررنگی در مقابله با آسیب های اجتماعی بر عهده داشته و برای ادامه راه نیازمند مشارکت اجتماعی است تا با یک مشارکت قدرتمند و تشکیلاتی بتواند در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های موثرتری بردارند.
وی اعتیاد را عامل اصلی بسیاری از فساد های اجتماعی و طلاق را سرمنشأ کج روی های اجتماعی برشمرد و بیان داشت: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات می توانند در منبرها و سخنرانی های خود به این موضوعات اشاره نمایند.
رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه امروزه یکی از روش‌های رایج در درمان بزهکاری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در کشورها رایج است، شیوه مذهب درمانی است، گفت: هرچه نقش معنویت درجامعه پررنگ‌تر شود بدون شک جرم و جنایت کاهش می یابد.
وی ادامه داد: کسانی که قصد مشارکت در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دارند باید به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتقاد داشته باشند و آن را با دل و جان درک کنند.
رییس کل دادگستری به دستگیری عاملین اصلی اغتشاشات در شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: عاملین حمله به حوزه علمیه تاکستان، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی این شهر دستگیر و دستگاه قضایی استان تا دستگیری عوامل دیگر اغتشاشات ساکت ننشسته و به زودی عاملین دیگر نیز دستگیر خواهند شد.
رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیون با توجه به اینکه مورد وثوق بوده و مردم به آنها اعتماد دارند، یکی از اقشار مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند و صحبت کردن حضوری روحانیون با مردم تاثیر مثبتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها