خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

اهداف اروپا و آمریکا در قبال ایران کوچکترین تفاوتی باهم ندارد

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: آمریکا و انگلیس قابل اعتماد نبوده و در دشمنی‌شان با ایران هیچ شکی وجود ندارد چراکه انگلیس دست‌نشانده آمریکا بوده و با یک اخم آن‌ها کنار کشیده و با یک لبخندشان دوباره روی کار می‌آیند.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۰۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون تفاوت دیدگاه اروپا و آمریکا در خصوص مسئله برجام اظهار کرد: همانطور که رهبرما بارها اذعان داشته‌اند آمریکا، نتانیاهو و اروپا همواره در دشمنی با ما با یکدیگر مشترک بوده‌اند.
وی تبیین کرد: ما همواره شاهد اتحاد دشمنان با یکدیگر برای ضربه زدن به کشورمان بوده‌ایم و اتحاد و همکاری میان کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در جنگ های 8ساله مهر تاییدی بر اتحاد دشمنانمان در جهت نابودی ما است.
این کارشناس با اشاره به توافق‌نامه برجام مطرح کرد: در روزهای آغاز اجرای توافق‌نامه برجام فرانسه همواره نقش "پلیس بد" را بازی می‌کرد حال آن که این تنها نقشه و بازی از پیش تعیین شده‌ای از سوی دشمن برای ما بود.
قبادی ادامه داد: هرچند که ممکن است دشمنی‌های آمریکا، فرانسه و اروپا نسبت به ایران در دوران مختلف شدت و ضعف هایی را داشته باشد ولی در دشمنی آن‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهایش هیچ شکی وجود نداشته و همچون موش و گربه بازی بنا به اقتضای زمان گاهی اوقات دست دوستی به ما نشان داده‌اند.
وی انگلیس را در به راه‌اندازی جنگ احزاب و فتنه88 عملی موثر دانست و توضیح داد: همانطور که تجربه ثابت کرده است انگلیس هرگز در اجرای تعهدات خود نسبت به ما خوش قول نبوده و ستم‌های بسیاری را به ما روا داشته لذا امروز همواره در کنار شعار "مرگ بر آمریکا" شعار " مرگ بر انگلیس" را هم سر می‌دهیم.
این کارشناس با اشاره ضرب‌‌المثلی " سگ زرد برادر شغال است" از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: آمریکا و انگلیس قابل اعتماد نبوده و در دشمنی‌شان با ایران هیچ شکی وجود ندارد چراکه انگلیس دست‌نشانده آمریکا بوده و با یک اخم آن‌ها کنار کشیده و با یک لبخندشان دوباره روی کار می‌آیند.
قبادی تشریح کرد: مسئولین و دستگاه دیپلماسی ما باید هوشیار بوده و به دشمن خود اعتماد نکنند چراکه اتحادیه اروپا تحت سلطه آمریکا بوده و نفوذ آن‌ها در ایالات امری کاملا مشهود است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: مسئولین باید هوشیارانه‌تر عمل کرده و بیانات رهبر درخصوص بدعهدی آمریکا را یرلوحه کار خود قرار دهند و ببینند که علیرغم آن‌که ما به تمام تعهدات خود در قبال برجام پایبند بودیم از سمت دیگر به هیچ تعهدی عمل نشده و هرچه بوده همه بدعهدی و کارشکنی بوده است.
این کارشناس با اشاره به موضوعاتی چون تحریم‌های دارویی، پول‌های بلوکه شده ما در بانکهای خارجی، عدم حق پرواز هواپیمایی ماهان در آسمان اروپا و کشورهای غربی و هم‌چنین ماجراهای هواپیمای ایرباس بیان کرد: همه این موضوعات بیانگر آن است که طرف غربی و آمریکایی ما به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و اگر هم عمل کرده این پایبندی ها از سوی دولت شفاف‌سازی نشده است.
قبادی خاطرنشان کرد: ما از مجلس و کمیسیون نظارت بر برجام انتظار دغاریم وارد عمل شده و با نظارت بر اجرای قوانین و بازخواست مسئولین در خصوص اقدامات انجام شده به تبیین حقوق مردم بپردازند.
وی در خاتمه متذکر شد: عدم شفاف‌سازی یکی از بزرگترین ضعف‌های دولت یازدهم و دوازدهم است لذا باید دولت از این موضوعات عبرت گرفته و موضوعات را به صورت شفاف و بدون حاشیه برای مردم بیان کند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها