خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین تبیین کرد:

حضرت زینب(س) الگویی مناسب برای پیروی از ولی‌امر در جامعه امروز

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: در جامعه امروز که شناخت وظیفه و پیروی از ولی‌امر از ضروریات است خواندن زندگی‌نامه حضرت زینب(س) بسیار مفید و حائز اهمیت بوده و ولادت ایشان فرصتی مناسب برای تجلیل از مقام و جایگاه پرستاران است.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۳۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون ولادت حضرت زینب(س) و در خصوص ابعاد شخصیتی ایشان ضمن تبریک این ولادت باشکوه اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگوی انسانیت برای تمام جامعه بشریت است.
وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) الگوی جامعی از صبر، شناخت وظیفه، عمل به وظیفه و هم‌چنین پیروی از ولی‌زمان هستند که ما نیز باید همواره ایشان را الگو و سرمشق خود قرار دهیم.
این مسئول شناخت وظیفه و پیروی از ولی‌امر را از ضروریات جامعه امروز عنوان کرد و گفت: در جامعه امروز که شناخت وظیفه و پیروی از ولی‌امر از ضروریات است خواندن زندگی‌نامه حضرت زینب(س) بسیار مفید و حائز اهمیت بوده و ولادت ایشان فرصتی مناسب برای تجلیل از مقام و جایگاه پرستاران است.
مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین صبر و بردباری حضرت زینب(س) را بزرگترین بعد شخصیتی آن حضرت دانسته و تبیین کرد: صبوری حضرت زینب(س) واقعیتی غیرقابل انکار است و صبر حضرت به جایی رسیده بود که ملائکه عالم از صبر ایشان تعجب کردند.
کاظم لو ابراز داشت: پدر و مادرها باید نامی نیکو برای فرزندان خود انتخاب کنند و ما باید با تمام افتخار نام اهل‌بیت(س) را برای فرزندان خود برگزیده و آن‌ها را به این متبرک کنیم.
وی در خصوص ماجرای نامگذاری آن حضرت ابراز داشت: هنگام ولادت حضرت زینب(س) پیامبر در مدینه حضور نداشتند لذا امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به سبب حفظ احترام تا زمان بازگشت پیامبر از سفر صبر کردند، پیامبر نیز از درگاه خداوند متعال درخصوص انتخاب نامی نیکو برای این فرزند استعانت جست و سرانجام جبرئیل از سوی خداوند پیام آورد که نام این کودک در عرش زینب است لذا پیامبر نیز این نام را برای کودک برگزیدند.
این مسئول در ادامه با اشاره به معنای لغوی "زینب" مطرح کرد: زینب به معنای زیبنده و زینت پدر است و همانطور که می‌بینیم حضرت زینب(س) در هر مکان و سرزمینی که قدم گذاشتند نام ولایت، دین و خداوند را زنده کرده و سبب سرفرازی پدرشان شدند.
مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: زینب نامی آسمانی و مایه آرامش در زمین است لذا گذاشتن این نام بر روی فرزند انتخابی بسیار نیکو است.
1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها