خبرهای داغ:
در استان قزوین آغاز شد:

پویش ملی مبارزه با سرطان

پویش ملی مبارزه با سرطان از چهار سال پیش همزمان با روز جهانی سرطان تشکیل شده است و هدف از آن، کاهش بروز مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آن است.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۳۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین پویش ملی مبارزه با سرطان از چهار سال پیش همزمان با روز جهانی سرطان تشکیل شده است و هدف از آن، کاهش بروز مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آن است. برای رسیدن به این هدف، افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن، اصلاح باورهای نادرست در مورد درمان سرطان و نیز جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر نسرین تنکابنی، کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، روز اول بهمن 1396 با گفتن مطالب فوق، اظهار کرد: برنامه های پویش ملی مبارزه با سرطان، امسال نیز از اول تا هفتم بهمن ماه اجرا می شود.
به گفته ایشان، سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد که در صورت تشخيص به موقع و زودهنگام، تومور در مراحل اولیه و محدود بوده، در نتیجه درمان آن آسان تر و امکان کنترل و بهبود كامل آن نیز بسيار زياد خواهد بود.
کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه میزان بروز سالیانه سرطان در سال 2012 میلادی، 14 میلیون تن بوده است که تا سال 2030 میلادی به 27 میلیون تن خواهد رسید (یعنی ظرف مدت کوتاهی، بروز سرطان دو برابر خواهد شد)، افزود: میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور 149.39 در 100 هزار تن جمعیت بوده و این آمار در استان قزوین 150.76 در 100 هزار تن جمعیت است.
این کارشناس اذعان کرد که مهمترین دلایل برای افزایش بروز سرطان در ایران و جهان، افزایش امید به زندگی(سالمند شدن جمعیت)، تغییر در شیوه زندگی و عوامل محیطی است.
بنا به اظهار کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در حال حاضر با وجود افزایش عدد خام مرگ و میر ناشی از سرطان ها، اما به طور کلی، نسبت افرادی که از سرطان فوت می‌کنند (با در نظر گرفتن جمعیت و تعداد موارد ابتلا) در مقایسه با سه دهه پیش، کاهش یافته است و متوسط میزان بقای 10 ساله برای سرطان، دو برابر 30 سال گذشته شده است.
دکتر تنکابنی گفت: مهمترین دلیل بهبود در بقای بیماران، علاوه بر درمان های موثرتری که پیدا شده است، افزایش آگاهی مردم و ارتقای روش های تشخیص زودهنگام است.
9001/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها