نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

شهرستان دشتی در خطّ مقدم مبارزه با استعمار قرار دارد

امام جمعه بوشهر با اشاره به این که اوج ایمان، استقامت و مجاهدت در ادوار مختلف در شهرستان دشتی دیده می‌شود، گفت: شهرستان دشتی با داشتن علمای بزرگ و حضور در عرصه‌های مبارزاتی در خطّ مقدم مبارزه با استعمار قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۵۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌ الله غلامعلی صفایی بوشهری در یادواره شهید محمّد تاج‌الدین در روستای اسلام‌ آباد شهرستان دشتی، جایگاه شهیدان را نزد ایزد منّان مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: شهدا با شهادت خود با فرشتگان مقرّب درگاه الهی هم‌نشین می‌شوند که این مسئله نشان از جایگاه شهدا نزد خداوند متعال است.

وی والاترین مقام انسان نزد خداوند متعال را شهادت دانست و خاطرنشان کرد: والاترین مقام انسان نزد حضرت باری تعالی بعد از نبوّت، امامت و ولایت، شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این که شهید با شهادت خود احیاء می‌شود، افزود: دریافت عمر جاودانه‌ از عرش الهی از ویژگی‌های شهادت و شهدا است که نشان از رتبه و جایگاه شهدا نزد خداوند متعال است.

آیت الله صفایی بوشهری پیام یادواره‌های شهدا را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و تصریح کرد: پیام بزرگ یادواره‌های شهدا علاوه بر تجلیل از مقام شامخ شهدا، جنبه تعلیمی آن و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نیز است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که مهمترین ویژگی و پیام شهدا، ولایت‌مداری و اطاعت از رهبری است، تأکید کرد: دین‌داری و تدین، تلاش و مجاهدت برای اسلام و انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی‌های شهدا است.

صفایی بوشهری با قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره این شهید در این روستای دور افتاده پس از 35 سال از شهادت این شهید نشان از عظمت و مقام شهید در اسلام دارد.

این استاد حوزه علمیّه با اشاره به این که مردم دشتی در عرصه فرهنگی، انقلابی و مبارزاتی پرآوازه هستند، اذعان کرد: مردم شهرستان دشتی  در جریان‌ بحران‌های مختلف  نشان دادند که هیچ موقع دین‌داری و حمایت از اسلام را فراموش نمی‌کنند و این مهم در عرصه‌های مختلف محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به علمای بزرگ شهرستان دشتی پرداخت و بیان کرد: سید علی‌نقی دشتی، حاج میرزا احمد دشتی، پورفاطمی‌ها، بحرانی‌ها از علمای بزرگ دشتی هستند که در تمامی عرصه‌های مبارزات ضد استعماری و پیروزی انقلاب شکو همند اسلامی  نقش آفرین بوده‌اند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اوج ایمان، استقامت و مجاهدت در ادوار مختلف در شهرستان دشتی دیده می‌شود گفت: شهرستان دشتی با داشتن علمای بزرگ و حضور در عرصه‌های مبارزاتی، در خط مقدم مبارزه با استعمار قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات