جنبش دانشجویی رابط بین مردم و مسئولین است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در جمهوری اسلامی باید صدای مردم به راحتی به مسئولین برسد و مسئولین در دسترس باشد.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۳۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، طارق‌کعب درباره پیگیری مطالبات مردم توسط جنبش دانشجویی اظهار کرد: فلسفه وجودی جنبش‌های دانشجویی دغدغه‌مند بودن نسبت به کشور است. وظیفه اصلی دانشجویان این است که نسبت به مسائل حساس و دقیق باشند و اتفاقاتی که در کشور و جامعه رخ می‌دهد را با دقت تحت نظر داشته باشند.

وی افزود: جنبش دانشجویی ایجاد شد تا صدای رسای مردم باشد. در اتفاقات اخیر که مردم برای پیگیری مطالباتشان به خیابان‌ها آمدند، شاید روزهای ابتدایی بحث بر سر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، قیمت کالاها، گرانی و... بود، اما بعد انحرافاتی پیش آمد و دستهای پشت پرده، جریان را از مسیر اصلی خود دور کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که برای پیگیری مشکلات، توسط جنبش دانشجویی انجام شده است گفت: در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کرمانشاه به شدت پیگیر هستیم و در همین راستا جلساتی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی داشتیم و همچنین در حال پیگیری برای برگزاری جلسات با مسئولین سطح استان نیز هستیم. در خواست داشتیم مسئولان در دانشگاه‌ها به ویژه در کرمانشاه که بعد از زلزله هنوز مشکلاتی وجود دارد، حضور پیدا کنند.

کعب اضافه کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که رابط بین مردم و مسئولین باشیم و بتوانیم نقشی در پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مردم و رساندن آنها به گوش مسئولین داشته باشیم.

وی درباره عملکرد جنبش دانشجویی در پیگیری مطالبات عنوان کرد: بیانیه دادن و نامه‌نگاره‌های که صورت می‌گیرد در واقع تنها گام ابتدایی است. انچه که مد نظر ما است، و آن را به طور جدی پیگیری می‌کنیم این است که مسئولین بین مردم حضور پیدا کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: در جمهوری اسلامی باید صدای مردم به راحتی به مسئولین برسد و مسئولین در دسترس باشد. یک راهکار این است که مسئولین در مساجد حضور پیدا کنند، حرف مردم را بشنوند، با مردم گفت‌وگو کنند و برنامه‌هایشان را با آنها در میان بگذارند. مسئولی که محرومیت مردم را بچشد، خودش دغدغه‌مند و پیگیر کار مردم می‌شود.

کعب در ادامه بیان کرد: یک طرفه نمی‌توان کاری کرد. اینکه ما فقط بیانیه بدهیم و هیچ اتفاقی رخ ندهد، سودی ندارد. مسئول باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهد. ما می‌توانیم در جلسات وضعیت جامعه و خواسته‌های مردم را به مسئولین منتقل کنیم، از آن به بعد وظیفه مسئول است که مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به وضعیت خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه گفت: از روز اول واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی تا کنون پیگیری کردیم، صدایمان به چه کسی‌می‌رسد؟ چقدر در واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی شفافیت وجود دارد؟ چقدر به نفع مردم است؟ چقدر مفاسد اقتصادی دارد؟ اینها باید پاسخ داده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه درباره تاثیرگذاری مطالبه‌گری جنبش دانشجویی نیز عنوان کرد: قطعا جنبش دانشجویی با جایگاه اصلی‌‌اش فاصله دارد، واقعا جریان دانشجویی امروز موذن جامعه است؟

کعب درباره نحوه اطلاع‌رسانی عملکرد جنبش دانشجویی به مردم اظهار کرد: رسانه اصلی کشور صداو سیما است، اینکه برنامه‌های مختص جنبش‌های دانشجویی گذاشته شود و تشکل‌ها و دانشجویان حضور پیدا کنند و نکات و بحث‌های مدنظر خود را مطرح کنند، قطعا ثمر بخش و مفید است و مردم نیز مطلع می‌شوند.

وی افزود: به دفعات درباره برجام، پالایشگاه کرمانشاه، ریزگردها، اقتصاد مقاومتی، مشکلات کشاورزی استان و موارد مختلف بیانیه‌ داده‌ایم و از مسئول مربوطه خواسته شده است. یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که این بیانیه‌ها را در مکان‌هایی که محل تجمع مردم است، مانند نماز جمعه توزیع کنیم. این شاید حداقل فضایی است که دست جنبش دانشجویی است و ما از آن استفاده می‌کردیم، یا فضای مجازی که چند سال اخیر رشد داشته و می‌توان از آن استفاده کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه درباره همبستگی جنبش دانشجویی نیز گفت: از دهه هفتاد به بعد برخی تشکل‌ها که ایجاد شدند، تشکل‌های دوره‌ای بودند. سیاسی‌ بودن در محیط دانشگاه خوب است،‌ اما نباید سیاست‌زده شد. نگاه جناحی و حزبی باعث چشم‌پوشی بر حرف حق می‌شود.

کعب در پایان اظهار کرد: در بسیج دانشجویی مکلف هستیم و وظیفه خود می‌دانیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری رقیب هیچ تشکلی نباشیم ولی همه تشکل‌ها را زیر بال خود بگیریم. اگر تشکلی بر اصول انقلاب اسلامی باشد ما در کنارشان هستیم و حمایت می‌کنیم حتی اگر نظرش مخالف ما باشد بهترین فضا هم تضارب آرا است.

ارسال نظرات