خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف سمنان:

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل اوقاف و ستاد امربه‌معروف استان سمنان منعقد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان منعقد شد.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۰۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این تفاهم‌نامه که به امضای حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و حیدر آسیابی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان رسیده است، بر استفاده از ظرفیت‌های دو دستگاه تأکید شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد با استفاده از ظرفیت ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان، ائمه جمعه و دبیران شهرستانی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، خیرین و واقفان جدید به ایجاد موقوفات جدید با نیت مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر ترغیب شوند.
وی افزود: همچنین مقرر شد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، با استفاده از ظرفیت موقوفات موجود در راستای ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی و نوشتاری و ارائه محصولات فرهنگی، تبلیغی در مناسبت‌های مختلف از قبیل: ماه‌های محرم و صفر، دهه فجر، ایام نوروز اقدام کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی و بقاع متبرکه جهت برگزاری نشست‌های معرفتی و فرهنگی با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر و بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان نیز از موارد تأکید شده در تفاهم‌نامه است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی (زندگی به رنگ خدا) اداره کل اوقاف و امور خیریه
استان سمنان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه چنانچه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح استان سمنان به مربیان دوره دیده این اداره کل در بحث سبک زندگی اسلامی نیاز داشته باشد، مربیان مورد نظر از طرف این اداره کل به ستاد اعزام خواهند شد.
واحدی گفت: همچنین مقرر شد پس از فراهم شدن مقدمات تأمین مکان بابت استقرار ستاد‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه با هدایت واقفان جدید، در خصوص ایجاد موقوفات مشارکتی، همکاری و برنامه‌ریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تشکیل شورا‌های امربه‌معروف و نهی از منکر و گروه‌های طلایه‌داران در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه نیز مقرر شد نماینده ستاد‌های امربه‌معروف و نهی از منکر با شرکت در کارگاه‌های آموزشی هیئت‌های امناء نسبت به طرح موضوع و توجیه آنان اقدام کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها