خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه دامغان:

امام خمینی(ره) شاگرد ممتاز مکتب رسول الله(ص) بود

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان امام راحل را شاگرد ممتاز مکتب رسول الله(ص) خواند و گفت: ساده زیستی از مهمترین شاخصه‌های سیره عملی امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۴۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در نشست علما، مدیران و اساتید حوزه های علمیه برادران شهرستان دامغان اظهارداشت: سیره اخلاقی و عملی امام خمینی(ره) در عصر خود نزدیکترین تبعیت از سیره جهان شمول نبی مکرم اسلام(ص) بود.

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان با بیان اینکه اولویت زنده نگه داشتن سیره فردی و اجتماعی امام راحل(ره) برعهده روحانیان است، خاطرنشان کرد: دلبستگی به دنیا و روی آوردن به آن برای همه انسان‌ها خطر بزرگی است و این آفت برای روحانیت مهلک تر از هر قشر دیگری است.

امام جمعه سابق دامغان انقلاب اسلامی را از بزرگترین نعمات و عنایات الهی به ملت آگاه ایران برشمرد و اضافه کرد: هیچ یک از ما یعنی نسل پیش از انقلاب نباید از یاد ببریم که در رژیم گذشته کشور و مردم در چه شرایطی بسر می‌بردند و اکنون در چه آزادی و امنیت، عزت و اقتداری هستیم، شکر عملی این نعمت‌ها آشنا کردن نسل‌های پس از انقلاب با شرایط گذشته کشور است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان با یادآوری نقش مهم و تأثیرگذار خطابه‌ها، منابر و تذکرات روحانیان از امام راحل و رهبر معظم انقلاب تا ائمه جمعه و اساتید و مبلغان در طول 39 سال اخیر برای حفظ و اعتلای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: یک روحانی نباید وظیفه خود را برابر اسلام انقلاب و مردم از یاد ببرد وظایفی که در سرلوحه آن آگاهی بخشی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی با گرامیداشت فرارسیدن ایام الله سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی اظهار داشت: امام راحل شاگرد ممتاز مکتب رسول الله(ص) بود و ساده زیستی از مهمترین شاخصه‌های سیره عملی امام خمینی(ره) است؛ مردم باید  تقید به ارزش‌ها و ساده زیستی در عمل از روحانیت ببینند تا کلام و حرکت عالم دینی اثر خود را بر جامعه داشته باشد./977/

ارسال نظرات
پر بیننده ها