خبرهای داغ:
با بارش برف،

مصرف گاز در استان قزوین رکورد زد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: با ورود سامانه هوای سرد و بارش برف و افزایش برودت هوا در استان قزوین، مصرف گاز طبیعی به مرز 16 میلیون مترمکعب در روز رسید.
کد خبر: ۸۹۸۰۸۵۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: در 48 ساعت گذشته در بخش های مختلف استان در مجموع 31 میلیون و 91 هزار متر مکعب گاز مصرف شده است که از این میان سهم بخش خانگی و صنعتی 22 میلیون و 760 هزار متر مکعب بوده است که در مقایسه با مصرف دو روز قبل آن که 21 میلیون متر مکعب بود ، شاهد رشد 7 درصدی مصرف گاز بوده ایم.
وی این میزان مصرف را بیشترین مقدار مصرف روزانه استان در سال 1396 اعلام کرد که نشان از کاهش دما و افزایش چشمگیر مصرف گاز توسط مشترکین دارد.
بوشهری با اشاره به این مطلب که مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و صرفه جویی می تواند نقشی مهم و تاثیر گذار در استمرار فرآیند گازرسانی در تمام نقاط کشور داشته باشد گفت: دمای مطلوب و توصیه شده برای منازل مسکونی دمای 18 تا 21 درجه می باشد که رعایت این محدوده دمایی می تواند مصرف بهینه گاز را بدنبال داشته باشد. وی همچنین پوشیدن لباس های متناسب با فصل سرما، خاموش کردن وسایل گاز سوز در اتاق هایی که استفاده نمی شوند و مسدود کردن دریچه های کولر را از دیگر راهکارهای موثر در موضوع صرفه جویی گاز دانست که می تواند شرایط را برای بهره گیری همه هموطنان از گرمای گاز فراهم کند.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها