سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از استقرار ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار جمع‌اوری کمک‌های مرمی در جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری امسال در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۴۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

۲۰۰ پایگاه جشن نیکوکاری در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی در جلسه بررسی میزان کمک‌های مردمی به نیازمندان در اردبیل اظهار داشت: اردبیلی‌های خیر تا کنون بیش از یک‌ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری کمک کرده‌اند و تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن نیکوکاری در سال‌ 96 صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با همکاری سازمان صدا و سیما، سازمان دانش‌آموزی، آموزش و پروش، بسیج و شهرداری اردبیل تلاش داریم شادی‌بخش کانون خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان باشیم که در این راستا جشن نیکوکاری در آستانه سال نو و با هدف تأمین نیازهای ضروری خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند برگزار می‌شود تا آنها نیز با آرامش خاطر سال جدید را آغاز کنند.

دشتی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری سال 96 در روزهای 16، 17 و 18 اسفندماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این جشن چهارشنبه 16 اسفندماه در مدارس سراسر استان، پنجشنبه 17 اسفندماه در پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر و جمعه 18 اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خیران اردبیلی می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به 200 پایگاه ثابت و سیار مستقر در سطح استان تحویل دهند، گفت: 170 هزار پاکت جشن نیکوکاری نیز بین دانش‌آموزان اردبیلی توزیع شده است.

وی افزود: همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد هستیم و حسن اعتماد عمومی به این نهاد موجب افزایش روزافزون کمک‌های خیران و نیکوکاران شده است که هر چقدر این کمک‌ها بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی نیازهای ضروری نیازمندان باشیم.

دشتی اظهار کرد: کمک‌های مردمی در سریع‌ترین زمان ممکن به دست خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت می‌رسد و تمامی خدمات کمیته امداد بر اساس سیستم نیازسنجی صورت می‌گیرد که در آن نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت طبقه‌بندی شده و این امر تسهیل و تسریع روند رسیدگی به امور مددجویان را رقم زده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اردبیلی‌های خیر بیش از دو میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 95 به جشن نیکوکاری کمک کرده بودند، تصریح کرد: کمک‌های مردم اردبیل در جشن نیکوکاری سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود در سال 94، حدود 31 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: خیران دو میلیارد و 370 میلیون تومان در جشن نیکوکاری سال 95 به‌ صورت غیرنقدی به مددجویان تحت حمایت کمک کرده بودند و 430 میلیون تومان نیز در جشن نیکوکاری سال گذشته به‌صورت نقدی به خانوار تحت حمایت کمک شده بود.

دشتی با اشاره به کمک 160 میلیون تومانی دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری سال 95 به همنوعان نیازمند خود افزود: درصدد هستیم با ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در بین کودکان و نوجوانان، یاری‌رسانی به نیازمندان را از همان دوران کودکی به آن ها بیاموزیم.

ارسال نظرات