خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد:

در توزیع سلامت به سه دسترسی جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی توجه شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در دومین همایش رویکرد‌های نوین در آمایش سرزمین در ایران گفت: در توزیع سلامت به سه دسترسی جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی توجه شده است که بیانگر نگاه و اجرای عملیاتی اصول ومبانی آمایش سرزمین است.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۱۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در دومین همایش رویکرد‌های نوین در آمایش سرزمین در ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به مبانی برنامه ریزی فضایی و آمایش سرزمین اظهار کرد: طراحی نظام سلامت واستقرارشبکه بهداشت درکشوربراساس ۳ دسترسی جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی صورت گرفته است.
وی به آموزش عالی و آمایش سرزمین اشاراتی داشت و گفت: در رویکرد اولیه که به نوعی مبتی بر دیدگاه آمایش سرزمین می‌باشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در مناطق توسعه یافته و برخوردار از منابع و دارای امکانات متعدد مستقر می‌کردندکه واجدجاذبه‌های لازم برای جذب وماندگاری اساتید و تحصیل دانشجویان بود.
وی خاطر نشان کرد: در رویکرد نوین، آموزش عالی در خدمت توسعه قرارمی گیرد. اما در آمایش سرزمین در آموزس عالی می‌بایست با ترکیب هر دو رویکرد توسعه متوازان و تصمیم براساس براساس شواهد علمی که از اقتضائات اولیه تحقق اهدف آمایش سرزمین محسوب می‌گردد را مدنظر قراردهیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به توزیع سلامت براساس نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی بیان کرد: در توزیع سلامت به سه دسترسی جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی توجه شده است که بیانگر نگاه و اجرای عملیاتی اصول ومبانی آمایش سرزمین است.
دکترچمن گفت: متوسط سال تحصیلات در ایران ۷ و دو دهم سال و در کشور‌های توسعه یافته ۱۲ و دو دهم سال است که نشان می‌دهد در این زمینه هنوز فاصله زیادی با دنیا داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها