خبرهای داغ:
جنگ ويتنام وخدمت شاهانه :

نيروي هوايي در جنگ ويتنام عمله استعمار بود

سال 1970 جنگ ويتنام با كمك هاي شوروي و چين به ويت كنگ ها به فاجعه اي تلخ براي آمريكا نيز بدل شد به طوري كه بيش از 3400 فروند هواپيما و همين تعداد هلي كوپتر از دست داد و با تلفات سنگين شكست تاريخي را پذيرفت.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۴۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

خبرگزاری بسیج در قزوین، جنگ ويتنام به عنوان يك تراژدي انساني براي ملتي ايستاده در تاريخ ثبت شد تا امروز به باد فراموشي گرفته و با تغيير ذائقه جوانان كشور هاي جهان سوم به جاي "هوشي مينه" كه منجي ويتنام بود "وان تيو" دلال را قهرمان معرفي كنند .
سال 1970 جنگ ويتنام با كمك هاي شوروي و چين به ويت كنگ ها به فاجعه اي تلخ براي آمريكا نيز بدل شد به طوري كه بيش از 3400 فروند هواپيما و همين تعداد هلي كوپتر از دست داد و با تلفات سنگين شكست تاريخي را پذيرفت.
جنگ به نهايت رسيده و ايالات متحده بيش از جنگ جهاني دوم متحمل تلفات گرديده و بودجه نظامي يانكي ها به اتمام رسيده و سربازها از آمدن به ويتنام سرباز زده لذا ايران با خبر محرمانه مواجهه مي شود بيش از 174 فروند از هواپيماهاي ايران براي كمك به آمريكا در جنگ ويتنام وارد شدند و از انبار مهمات هاي ايران استفاده نا محدود صورت گرفته كه باعث رنجش خاطر شاه مي شود.
شاه به مادرش گلايه مي كند كه آمريكا هواپيماهاي ايران را بدون اجازه برداشته و براي جنگ ويتنام استفاده مي كنند و انگار نه انگار اين مملكت شاهي دارد و وقتي هم با آنها صحبت مي كنم مي گويند براي امنيت شما اين كار را انجام مي دهيم اگر نمي خواهيد پس با شوروي برعليه آمريكا هستيد!
توجهي به علايق ما ندارند و مي ترسم كه برخوردي كه با پدرم داشتند با من نيز داشته باشند حالا اخبار ويتنام را پيگير هستم احتمال شكست آمريكا وجود دارد و چرا هزينه جنگ هاي اين ها را در دور دست دنيا را من بايد بدهم كم به اينها كمك كردم؟
حالا عده اي قيام كردند چرا به لبنان و فلسطين كمك مي كنيم و هر چيزي را به سوريه و لبنان نسبت مي دهندو در دوران شاه چنان بوديم و چنان شديم را با تمام هيجان بيان مي كنند برخي از هلي كوپترها و هواپيماهاي ايران در جنگ ويتنام ساقط شدند و هرگز خسارت به ايران پرداخت نكرد.
شاه براي بسياري از ديكتاتورهاي مخلوع حقوق ماهانه ده هزار دلاري تعيين كرده بود و با اين كار حس انسان دوستانه خويش را به نمايش مي گذاشت و با برداشته شدن حجاب در دوران پهلوي مسير ترقي و پيشرفت را وعده دادند اما تنها 10 درصد بانوان سواد دار شدند و اين درحاليست كه در انقلاب 65 درصد بانوان وارد دانشگاه مي شوند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها