خبرهای داغ:
در گرامیداشت دهه فجر

یادواره شهید کاظمی در روستای الیکایی شاهرود برگزار شد

دومین یادواره شهید اسحاق کاظمی در گرامیداشت دهه فجر در روستای الیکایی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۱۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در دومین یادواره شهید اسحاق کاظمی که اقشار مختلف مردم و مسؤولان محلی و خانواده شهدا و ایثارگران در مسجد امام حسین (ع) روستای الیکایی بخش بسطام شهرستان شاهرود حضور داشتند، یاد و خاطره تنها شهید این روستا پاسدار سرافراز سپاه، اسحاق کاظمی گرامی داشته شد.
جلال کاظمی، پسرعمو و دوست دوران کودکی تا جبهه این شهید در سخنانی با بیان اینکه گرامیداشت یاد شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برای نسل جوان و تذکری برای ما جاماندگان از شهدا است، اظهار کرد: ما که مانده تیم باید راه شهدا را ادامه و پرچم آن‌ها را بلند کنیم.
وی افزود: شهید اسحاق از کودکی در منزل ما بزرگ شد و ما با هم بودیم و نکته قابل توجه و ویژگی این شهید سخت‌کوش‌بودن، متوکل، صبور و ولایی‌بودن این شهید است.
پسرعمو و دوست دوران کودکی تا جبهه این شهید خاطرنشان کرد: اگر ما ادعای سربازی داریم اولین فرض آن ادامه‌دادن راه شهداست و ولایی‌بودن و در خط‌ماندن است و اسیر توطئه‌های دشمنان نشدن است.
ایوب حسین‌پور، مجری و راوی این محفل شهدایی با بیان اینکه شهید از کودکی حلال و حرام را توجه داشت، افزود: در کوران انقلاب شهید با دوست خود جلال در شاهرود حاضر و جزو انقلابیون است و در صف اول تظاهرات‌کنندگان علیه رژیم ستم‌شاهی قرار دارد و پخش اعلامیه و شعارنویسی را انجام می‌دهد و با تشکیل سپاه وارد این نهاد مقدس می‌شود و با قریب به ۵۰۰ روز جبهه و بااینکه متأهل و دارای یک فرزند کوچک این بار عاشق رفتن به جبهه است و عاقبت در سن ۲۱ سالگی در ۱۶ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در کربلای پنج و منطقه شلمچه به آرزویش می‌رسد و گل سرسبد روستایش می‌شود.
در این مراسم که با قرائت قاری فلاح و پخش سرود جمهوری اسلامی و کلیپی از شهید کاظمی و اجرای سرود رزمندگان دوران دفاع مقدس توسط دو نوجوان بسیجی آغاز شد، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان به‌عنوان سخنران مراسم به ویژگی‌های انقلاب از دیدگاه امام راحل پرداخت و تأکید کرد هدف دشمن قراردادن مردم در مقابل انقلاب و مهار انقلاب اسلامی از درون است.
محمد عرب‌نجفی، شاعر و مرثیه‌خوان اهل بیت (ع) نیز در این مراسم در وصف شهدا و فتنه و بصیرت اشعاری را قرائت و به مرثیه‌خوانی در رثای حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) پرداخت.
این مراسم به همت پایگاه شهید کاظمی حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا بسطام در بزرگداشت دهه مبارک فجر و شهید اسحاق کاظمی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها