آئین رونمایی از نامگذاری ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به نام شهید مدافع حرم علی آقایی، فارغ‌التحصیل این واحد دانشگاهی در چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۷۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

شهدای مدافع حرم ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آئین رونمایی از نامگذاری ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به نام شهید مدافع حرم علی آقایی، فارغ التحصیل رشته معماری این واحد دانشگاهی در چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد.

دیدار با خانواده‌های شهیدان مرادی، دهقانی‌نیا و آقایی از شهدای مدافع حرم استان اردبیل از دیگر برنامه‌هایی بوده که در گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط دانشگاهیان انجام شد.

شهدای مدافع حرم ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل در این آئین شهدای مدافع حرم را ادامه‌دهنده راه شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب دانست و اظهار داشت: این شهدا در خارج از مرزهای کشور به دفاع از آرمان‌های اسلام و نظام مجاهدت و جانفشانی می‌کنند.

سرهنگ پاسدار شکر عبدی با تاکید بر ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای والامقام بیان کرد: در مقابل جانفشانی‌هایی که شهدای والامقام برای دفاع از نظام و انقلاب انجام داده‌اند در حال حاضر وظیفه ما بوده تا با الگوسازی این شهدا زمینه‌ساز ترویج آرمان‌های آنها در جامعه شویم.

وی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را کمتر از شهادت ندانست و گفت: این امر اقدام و کار بسیار پسندیده‌ای در راستای ترویج آرمان‌ها آنها و قدرشناسی از مجاهدت‌های شهدای والامقام بوده که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با نامگذاری این واحد از دانشگاه به نام شهید مدافع حرم یاد و نام شهدای گرانقدر را زنده نگه می‌دارند.

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل بیان کرد: توسعه و تداوم چنین اقداماتی از سوی سایر نهادها و دستگاه‌ها و واحدهای آموزش عالی در سطح استان زمینه‌ساز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های شهدا خواهد شد که انتظار داریم در این زمینه اقدامات تداوم و گسترش یابد.

عبدی با اشاره به اینکه تاکنون پیکر مطهر شهید علی آقایی شهید مدافع حرم به آغوش وطن و خانواده‌اش باز نگشته است، تصریح کرد: این شهید والامقام هم مدارج علمی را در دانشگاه پیمود و هم به عنوان تکاور برای دفاع از حریم آل الله به سوریه اعزام و به درجه شهادت نایل آمد که افتخاری بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

لزوم الگوسازی از شهدای مدافع حرم برای جوانان

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این آئین با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا برای حراست از نظام و اسلام اظهار کرد: تمامی آحاد جامعه به ویژه دانشگاهیان در مقابل شهدا و خانواده‌های آنها مسئول هستیم و باید در مقابل ایثار شهدا ادای دین کنیم.

حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر با بیان اینکه در معرفی مصداق شهدا در جامعه اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: در ذات شهیدشناسی دچار خلاء هستیم و این امر مربوط به دانشگاه و دانشگاهیان است تا با اقدامات لازم و شایسته به نحو احسن این خلاء را پوشش دهند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) افزود: تنها وجودی که در آخرت آرزو می‌کند لحظه مرگش مدام تکرار شود شهید است چرا که شهدای والامقام با چشیدن طعم شیرین شهادت از خداوند می‌خواهند که باز گشذته و دوباره به فیض شهادت نائل آیند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل شهدا را آیات الهی دانست و بیان کرد: شهدا نقش ائمه‌وار داشته و تابلو حقانیت و نشان دهنده راه هدایت و سعادت هستند و با نشان دادن راه درست به ما زمینه‌ساز هدایت‌مان می‌شوند.

مدبر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها را زمینه‌ساز سالم‌سازی محیط دانشگاهیدانست و گفت: انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام داده و زمینه‌ساز الگوگیری جوانان و دانشگاهیان از شهدای والامقام به ویژه شهدای مدافع حرم شوند.

 قشر دانشگاهی در مسیر توسعه علمی از راه شهدا تبعیت کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در این مراسم از خانواده شهدا به عنوان برگزیده‌های خدا یاد کرد و گفت: این خانواده‌ها آن قدر بافضیلت بوده و از ارزش و جایگاه والایی برخوردار هستند که خدا آنها را انتخاب کرده تا شهید تقدیم اسلام کنند و ما باید قدردان خانواده شهدا باشیم.

اسحق رسولی با اشاره به جایگاه شهید و شهادت اظهار کرد: شهدا از مرزهای دین و اعتقاد دفاع کرده و به حدی اعتقادشان عمیق است که از مرزهای بشری خارج شده و به اوج معرفت رسیده‌اند و الگوسازی از این شهدا لازمه تداوم انقلاب و نظام است.

وی با بیان اینکه یاد شهدا در دانشگاه مانند ستاره‌های هدایت به دانشگاهیان جهت می‌دهند تا راه سعادت را انتخاب کنند، تصریح کرد: باید قشر دانشگاهی در مسیر توسعه علمی از راه شهدا تبعیت کنند چرا که تکیه بر چنین علمی توسعه همه‌جانبه را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: افتخار بزرگی است که دانشگاه به نام شهدا مزین می‌شود به خصوص اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی این اتفاق شایسته و مناسب رخ می‌دهد و ما این را با عمق جان باور داریم که امنیت ما و وجود دانشگاه مدیون خون شهداست.

ارسال نظرات