فرمانده سپاه ناحیه بجستان:

استقلال سیاسی یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه هر کشوری است/ ضعف‌های مدیریتی در داخل کشور در اثر نگاه به بیرون است

فرمانده سپاه بجستان گفت: استقلال سیاسی امروز جمهوری اسلامی ایران با زمان پهلوی غیر قابل مقایسه است، تمام تصمیمات در داخل کشور گرفته می‌شود و منطقه، بدون حضور ایران بی معناست.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۱۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
سرهنگ پاسدار علیرضا جنیدی؛ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی ضمن تبریک دهه پر خیر و برکت فجرو دعوت از عموم مردم ولایت مدار بجستان جهت شرکت در راهپیمایی دندان شکن ۲۲ بهمن ماه، اظهار کرد: در آستانه ورود به چهلمین سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم یادی کنیم از شخصیت فوق العاده بزرگ امام راحل، در بین همه شاخصه‌ها امام شاخصه‌ای که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، توکل ایشان به قدرت لایزال الهی و عدم ترس از قدرت‌های بود، و این شاخصه‌ها را به خوبی، به زیرمجموعه و جانشین به حق شان انتقال دادند.

وی ادامه داد: در جریان شهدای منا شاهد بی کفایتی آل سعود بودیم و بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان ما در آن واقعه جان باختند، حکام آل سعود بنا داشتند که جنازه‌ها تحویل ندهند، مقام معظم رهبری در یک خطابه سه دقیقه‌ای به آل سعود گفتند که خویشتنداری ما را امتحان نکنید کمتر از ۲۴ ساعت بعد پیام را گرفتند و جنازه‌ها را تحویل دادند.

جنیدی به بیانات سردار جعفری پرداخت و گفت: بعد از روی کار آمدن ترامپ، خطابه علیه نظام و ملت بزرگ ایران بیان کرد و گفت؛ که من کمتر حرف می‌زنم به بیش‌تر عمل می‌کنم ایران آتش بازی نکند، وزیر امور خارجه امریکا نیز گفت؛ قرار است جنگ بزرگی علیه ایران صورت گیرد؛ سیاست حکومت آمریکا این بود که ترامپ خود را به دیوانگی بزند.

وی ادامه داد: فرمانده سپاه در خطابه دو دقیقه در رسانه ملی حاضر شد و گفت؛ اگر قرار است ترامپ به یاوه گویی‌های خود ادامه دهد خطر پایگاه‌هایتان که در فاصله کمتر از ۲۰۰۰ کیلومتری مرز‌های ایران است احساس می‌کند و ما هر کجا که مواضع آمریکا را دیدیم همسنگ داعش قلمداد می‌کنیم، امریکایی‌ها بعد از شنیدم سخنان کوبنده سردار جعفری، ۲۴ ساعت بعد اعلام کردند ما سپاه را تروریست نمی‌دانیم و این سخنان رسا نشانگر آن است مواضع انقلابی انتقال یافته از تفکر امام راحل به نسل‌های بعدی، مسئولان و به مقام معظم رهبری باعث شده کشور به این مرحله برسد.

فرمانده سپاه بجستان به هجمه‌های فضای مجازی علیه نظام پرداخت و اذعان کرد: امروز هجمه‌های زیادی علیه این نظام در فضای مجازی رخ می‌دهد، مطالبی را مطرح می‌کنند و از تفاوت این نظام با دوران شاه می‌گویند، وقتی جوان نسل سوم انقلاب در معرض این شبه‌ها قرار می‌گیرد باید یک نفر باشد و جواب دهد؛ القا می‌کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها پیشرفت نکرده بلکه پسرفت هم کرده است. یکسری ضعف‌های مدیریتی در داخل کشور در اثر نگاه به بیرون وجود دارد، اما جمهوری اسلامی ایران در طی این ۴ دهه مدیران در خود پرورش داده و خدماتی را ارائه کرده است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بجستان به خدمات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در بعد از انقلاب پرداخت و خاطر نشان کرد: همه پیشرفت‌های این کشور در حالی رخ داده است که جمعیت ما در دوران شاه کمتر از نیمی از جمعیت فعلی بوده است و ما با این شرایط راه‌های کشور را ۱۰ برابر، ظرفیت بنادر کشور ۲۰ برابر، ظرفیت سد‌های مخزنی ۳۰ برابر، میزان صادارت غیر نفتی نسبت به زمان شاه ۵۰ برابر شده است ما در زمان شاه چیزی به نام صادرات غیر نفتی نداشتیم، در زمینه علم وفناوری ۲۵ برابر افزایش دانشجو داریم و در زمینه توسعه و خدمات اجتماعی دورترین نقاط و روستا‌ها از امتیاز‌های آب برق و گاز بهرمند شدند.

عضو شورای تامین بجستان به قدرت نظامی ایران پرداخت و گفت: قدرت و امکلانات ایران در حوزه نظامی هم غیر قابل ذکر است ما در جنگ تحمیلی در حالی که قدرت تولید سیم خاردار را نداشتیم اجازه تصرف یک متر از خاک این کشور را ندادیم و امروز دنیا مجبور است به توان نظامی ایران احترام بگذارد.

فرمانده سپاه بجستان به قدرت ایران در منطقه پرداخت و اذعان کرد: وزیر خارجه عمان این گونه اظهار کرد؛ در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، وزیر خارجه عربستان حرکت کرد و خیلی ناراحت به وزیر خارجه امریکا بیان کرد، چرا به ایران حمله نمی‌کنید، و با همچین جوابی روبرو شد اگر یک نفر مثل قاسم سلیمانی میداشتید مشکل حل بود بحث این است ایران یک نفر را رونمایی کرده است و امثال سلیمانی هزاران نفر دارند.

وی ادامه داد: در دوران کلینتون وزیر امور خارجه عربستان ادعای حمله به ایران می‌کند با این جواب وزیر امور خارجه امریکا روبرو شد، مزاح گفتی و اگر مزاح نکردی دیوانه ای، اگر همچین اتفاقی بیافتد هنوز فرصت پیدا نخواهی کرد ما را مطلع کنید و در ۲۴ ساعت با خاک یکسان خواهید شد. این عزت و عظمتی است انقلاب برای ما به بار آورده است.

جنیدی به شبهات فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: عکس یک هتل در فضای مجازی منتشر می‌شود و زیر عکس می‌نویسند این هتل مربوط سال ۱۳۱۷ است و در اظهار نظری اعلام می‌کنند زمانی که این هتل در ایران بود انتالیا فرودگاه و ترکیه روی نقشه وجود نداشت، در پاسخ به این افراد همین بس، شاه امکانات داشت، ولی امکانات را برای خودش میخواست نه ملت بزرگ و محروم ما، شبهه دیگری که امروز در فضای مجازی مطرح می‌شود و من باب وظیفه باید جواب دهیم، جوان ایرانی نرخ‌های امروز نسبت به زمان شاه مقایسه و از گرانی‌های گلایه می‌کند و با این بیان هر چی ارزانی بوده است مال زمان شاه است بر مردم القا می‌کنند شرایط بدتر شده است.

وی ادامه داد: وقتی یک طرفه مطالب بیان شود جوان ما باور می‌کند، ما آمدیم نرخ‌های زمان شاه را گفتیم، ولی درآمد‌ها را نگفتیم در سال ۱۳۵۰ قیمت یک پیکان ۱۸ هزار تومان بود و حقوق یک کارمند در آن سال ۲۰۰ تومان بوده است، حقوق ۹۰ ماه یک کارمند هزینه خرید یک پیکان بود، اما امروز خرید یک پراید به ۱۳ ماه میسر است.

فرمانده سپاه بجستان در ادامه به قیمت دلار در سال ۱۳۵۰ پرداخت و گفت: در سال ۱۳۵۰ قیمت دلار ۱۰۵ ریال بود و یک کارمند با حقوق ۲۰۰ تومان در ماه میتوانست ۲۰ دلار بخرد اما امروز حقوق یک کارمند ۴۰۰ دلار می‌شود، یک کارگر در سال ۱۳۵۰ روزانه کمتر از ۳۰ تومان بود که حقوق بیش از ۳ روز آن یک دلار میشد و امروز یک کارگر در این شهر ۴۰ هزار تومان حقوق میگیرد و در یک روز نزدیک به ۱۰ دلار می‌تواند بخرد.

جنیدی گفت: شبهه افکنی در فضای مجازی زیاد است و این وظیفه ماست تا با ورود به این فضا، روشنگری و شفاف سازی کنیم و دستاورد‌های بی بدیل جمهوری اسلامی ایران را مطرح کنیم. استقلال سیاسی یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه هر کشورری است آن یعنی عدم وابستگی به شرق و غرب و تعیین سرنوشت بر اساس منافع ملت، متاسفانه قبل از انقلاب اسلامی ما هیچ گونه استقلال سیاسی نداشتیم دوران شاهان از زمان قاجار اگر رصد کنید می‌فهمید در دوران قاجار کشور شده بود یک جولانگاهی برای انگلیسی‌ها و روسی ها، می‌آمدند و در داخل کشور غنایم را با هم تقسیم می‌کردند و قطعنامه‌های ننگینی که بر مردم این کشور تحمیل کردند.

فرمانده سپاه بجستان به قرارداد ننگین کاپیتولاسیون پرداخت و خاطر نشان کرد: در دوران پهلوی وضع بهتر نشد که بدتر شد و قانون کاپیتولاسیون یعنی حق توحش از ما ایرانی‌ها می‌گرفتند توهین به یک سگ امریکایی توسط هر ایرانی محاکمه در پی داشت، ولی امریکایی اگر به یک ایرانی تعرض و توهین می‌کرد ایرانی حق، حق‌خواهی نداشت و باید در دادگاه‌های خودشون بررسی و قضات ایرانی حق نداشتند دخالت کنند. امروز استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را با زمان پهلوی غیر قابل مقایسه است و تمام تصمیمات در داخل کشور گرفته می‌شود و منطقه، بدون حضور ایران بی معناست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها