خبرهای داغ:
صورت گرفت:

توجه سازمان بهداشت جهانی به طرح جامع سلامت استان قزوین

دکتر دیپا راجان نماینده سازمان بهداشت جهانی به همراه هیأتی از کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه به استان قزوین، طرح جامع سلامت استان را مورد ارزیابی قرار داد و از مراحل اجرای این طرح بازدید کرد.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۹۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین نماینده سازمان بهداشت جهانی در بدو ورود، مورد استقبال دکتر منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار گرفت و در نشست مشترک با روسای کمیته های مختلف این طرح شرکت کرد.
این نشست، صبح روز 18 بهمن 96 در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد و دکتر مهرام ضمن خوش آمدگویی و ابراز خُرسندی از میزبانی نماینده سازمان بهداشت جهانی، به معرفی استان قزوین پرداخت و با برشمردن مؤلفه های جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اجرای طرح جامع سلامت را یکی از موفقیت های حوزه سلامت دانست.
ایشان عنوان کرد: این برنامه با حمایت استانداران وقت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، ائمه جمعه، دستگاه های اجرایی، رسانه ها و گروه های مختلف مردمی در قالب «خانه مشارکت مردم در سلامت»، با هدف ارتقای سواد سلامت مردم، ایجاد سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و توسعه سیاست های محیط سالم به اجرا درآمد و یکی از دستاوردهای آن، افزایش حساسیت دستگاه های اجرایی به حفظ و ارتقای سلامت و هدفمند شدن کارگروه ها است.
خانم دکتر دیپا راجان نیز با تشکر از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این طرح، ابداعی است و طی 11 سال در ارتقای سطح سلامت اقدام شده است.
نماینده سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که این طرح را ادامه بدهید و مردم و بنگاه های خیریه را درگیر این موضوع کنید و مسیری را که خوب شروع کرده اید، ادامه بدهید.
خانم دکتر راجان در ادامه با حضور در دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت و همچنین خانه مشارکت مردم در سلامت با کارشناسان دبیرخانه و اعضای خانه مشارکت، دیدار و گفتگو کرد.
گفتنی است، نتایج این بازدید و ارزیابی سازمان بهداشت جهانی در آینده نزدیک منتشر شده و به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارائه خواهد شد.
9001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها