خبرهای داغ:
یادداشت/ زهرا باقری

مردمی بودن، رمز تداوم انقلاب اسلامی

رمز موفقیت تداوم خیره کننده و پرشور دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برخلاف انقلاب های مشابه که در مدت کمتر از 10 سال به فروپاشی منجر می شود، بی شک در مردمی بودن نظام است که توانسته الگویی برای تمام کشورهای جهان باشد.
کد خبر: ۸۹۸۸۴۸۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، بار دیگر ملت ایران حماسه ای از جنس بصیرت و آگاهی آفریدند و نشان دادند که هرچند از مشکلات معیشتی رنج می برند اما این سختی را به جان خریده و پای اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند.

تصویری که در جهان شکل گرفته، این بود که اغتشاشات اخیر در اعتراض به مشکلات اقتصادی است و پس از آن کشف حجاب در تعداد محدودی از زنان در خیابان انقلاب، به نشانه مخالفت با نظام قلمداد شد و هرچند که وسعت کمی داشت اما موج رسانه ای را رقم زد و تمام این تحرکات برنامه ای از پیش تعیین شده برای کم رنگ شدن حضور مردم در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

یک نظرسنجی توسط دانشگاه مریلند نشان داد که 80 درصد مردم ایران دل در گروه نظام دارند و انتشار این نتایج، واکنش منفی رسانه های فارسی زبان آمریکا و انگلیس را به همراه داشت، اما شکوه این راهپیمایی نشان داد که رسانه های سلطه در اشتباهند و نتایج آن نظرسنجی کاملا صحیح است و طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب، 22 بهمن امسال، با حضور پرشور مردم در سراسر ایران، جشنی تماشایی شد و به گفته کارشناسان مسائل سیاسی، راهپیمایی امسال، توانست تمام معادلات آمریکا و متحدین غربی آمریکا را به هم بریزد و در کنار آن نقشه های منافقین و ضد انقلاب را با شکست مواجه کرد.

ملت ایران در 4000 نقطه از شهر و روستا راهپیمایی گسترده ای را برگزار کردند و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران از رسانه های مختلف برای بازتاب این حضور پرشور، باعث شد که بایکوت رسانه های معاند نتواند تاثیر چندانی از عدم آگاهی جهانی نسبت به همراه بودن مردم با آرمان های انقلاب اسلامی داشته باشد و از سوی دیگر با رشد فزاینده فضای مجازی و در دسترس قرار گرفتن آن برای مردم، قدرت رسانه ها کم شده و حقایق به سرعت منتشر می شود.

رمز موفقیت تداوم خیره کننده و پرشور دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برخلاف انقلاب های مشابه که در مدت کمتر از 10 سال به فروپاشی منجر می شود، بی شک در مردمی بودن نظام است که توانسته الگویی برای تمام کشورهای جهان باشد و سرنوشتی این چنینی را در جهان رقم بزند.

در همین راستا گزیده ای از تیترهای خبرگزاری های دنیا در واکنش به این حضور گسترده می آید:

المیادین با انتشار عکسی از راهپیمایی 22 بهمن 96 نوشت : راهپیمایی گسترده مردم در تهران و شهرهای مختلف ایران به مناسبت 22 بهمن

نیشن پاکستان: میلیون‌ها ایرانی از طبقات مختلف جامعه، مانند هر سال به خیابان‌ها آمدند تا سرنگونی رژیم پادشاهی مورد حمایت آمریکا را جشن بگیرند. مردم ایران هر سال در این مراسم با انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند.

ان‌بی‌سی: مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مانند همیشه شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا سر دادند.

آسوشیتدپرس: صدها هزار نفر برای گرامیداشت سالگرد انقلاب ایران به خیابان‌های تهران آمدند.

شینهوا: مردم ایران سی‌ونهمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند.

شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی به حضور میلیونی مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت: صدها هزار نفر از مردم تهران در میدان آزادی حضور یافتند

خبرگزاری سوریه: ایران با وجود فشارها، استقلال سیاسی و حاکمیت مردمی را تحکیم کرده است.

پایگاه خبری شبکه الفرات گزارش داد که از صبح روز یکشنبه راهپیماییهای میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای ایران برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه: حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در برابر جمعیت انبوهی که برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان‌ها حضور یافته بودند، اتحاد ملی را خواستار شد.

همچنین شبکه‌های المیادین ، سی ان ان عربی ، روسیا الیوم ، پایگاه خبری البوابه ، روزنامه عربی 21، روزنامه فرامنطقه ای ایلاف و دیگر رسانه های مشهور عربی اخبار راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را منعکس کردند.

مردم بار دیگر در عرصه حضور پیدا کردند و با حضور شکوهمند خود نشان دادند که برای حفظ نظام مقدس اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و با وجود نارضایتی از مشکلات معیشتی، خواستار تداوم این نظام هستند و با شعارهای انقلابی خود نشان دادند که فریب دشمن بزک کرده را نمی خورند و حالا نوبت مسئولان است که به تکلیف خود عمل کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب در تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 96 فرمودند: «مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.»

ارسال نظرات