خبرهای داغ:
به میزبانی شاهرود؛

برگزاری همایش طب ایرانی در شاهرود

انجمن زیست شناسی آموزش و پرورش استان سمنان و گروه زیست شناسی شاهرود " همایش طب ایرانی" در محل سالن همایش خوارزمی پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود برگزار کرد.
کد خبر: ۸۹۹۰۰۶۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ "همایش طب ایرانی" با هدف آشنایی دبیران زیست شناسی استان و با دعوت از دکتر حمید ایرانی متخصص طب ایرانی، در محل سالن همایش خوارزمی پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود برگزار شد.
برگزاری همایش طب ایرانی با حضور اعضای انجمن زیست شناسی استان سمنان
دکتر نام آور با تشریح تفاوت طب ایرانی که تنها بر اساس یافته‌های دانشمند شهیر ابن سینا به درمان بیماری‌ها می‌پردازد با طب امروز و با دیگر شیوه‌های طب سنتی از جمله طب اسلامی و طب گیاه درمانی اروپایی، رویکرد این طب را بر اساس فلسفه کهن ایرانی که هر فرد را متشکل از طبایع چهارگانه (آب، آتش، خاک، باد)‌می داند معرفی نمود.
نام آور گفت: ظرفیت‌های عظیمی برای درمان بیماری‌های جسم و روان بر اساس این دیگاه امکان پذیر است که نیازمند فرهنگ سازی و آشنایی جامعه با آن و همچنین ثبت آن به عنوان میراث جهانی می‌باشد.
در پایان این همایش جلسه پرسش و پاسخ همکاران با دکتر نام آور برگزارشد.
از نکات دیگر این همایش استفاده از پاکت‌های کاغذی جهت بسته بندی پذیرایی این همایش به عنوان مواد زیست تخریب پذیر و پرهیز از استفاده از مواد آسیب رسان به طبیعت بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها