استاندار اردبیل گفت: طرح‌های توجیهی که از طرف دستگاه‌های متولی مطالعه و بررسی شده‌اند، بانک‌های عامل موظفند جهت اعطای تسهیلات این طرح‌ها را دریافت کنند.
کد خبر: ۸۹۹۰۴۵۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

بانک‌های عامل موظفند تسهیلات طرح‌های توجیهی اشتغال را بررسی کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام‌جو عصر دیروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: با بررسی دقیق طرح‌های توجیهی توسط دستگاه‌های اجرایی، می‌بایست بانک‌ها همکاری‌های لازم را برای اعطای تسهیلات مورد نظر انجام دهند.

وی افزود: با وجود اینکه طرح‌های معرفی شده دارای نزدیک به 490 میلیارد تومان ارزش مالی هستند اما در این خصوص تنها 15 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که این مبلغ به هیچ عنوان مطلوب و خوشایند نخواهد بود.

استاندار اردبیل اعطای تسهیلات مناسب به طرح‌های مهم و شاخص اقتصادی و تجاری را تسهیل‌گر دستیابی به اشتغال عنوان کرد و توضیح داد: از طرح‌های شاخصی که در حوزه صنعت و معدن استان اردبیل درنظر گرفته شده می‌توان به برآورد مالی 2 هزار میلیارد ریالی اشاره کرد.

بهنام‌جو تأکید کرد: با بررسی کامل طرح‌ها و مدارک ناقص زمینه جذب سرمایه‌گذاران و خروج طرح‌های اقتصادی از رکود فراهم شود تا با شناسایی طرح‌های شاخص و اعطای تسهیلات مورد نیاز به واحدهای متقاضی شرایط رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌های خصوصی فراهم گردد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های متولی اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر به افزایش کارشناسان خود نیازمند هستند تا با پیگیری مناسب و به موقع در تصمیم‌گیری‌های نهایی و معرفی واحدها دچار بروکراسی اداری و فوت وقت نشوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: طرح‌هایی دارای اولویت و اشتغال‌زا در اولویت دستگاه‌ها برای معرفی به بانک‌های عامل و دریافت تسهیلات مورد نظر قرار گیرند و البته این نباید به معنای فراموش کردن طرح‌های توجیهی ضعیف باشد.

ارسال نظرات