خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال:

اهل تشیع و اهل سنت باید بر عوامل وحدت تاکید کنند

امام جمعه موقت شال اذعان کرد: به خاطر وحدت جهان اسلام هرگز به صورت علنی اختلافات خود را مطرح نمی کنیم تا دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۴۷
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شهرستان شال، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان در خصوص زندگی برادرانه شیعه و سنی در ایران اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز ابراز داشتند زندگی برادرانه شیعه و سنی در ایران مظهر وحدت اسلامی است.
وی تصریح کرد: شرکت کردن و حضور شیعیان در صفوف نماز جماعت اهل تسنن یکی از نمادهای وحدت میان شیعه و سنی در ایران می‌باشد.
امام جمعه موقت شال با اشاره به برخی اختلافاتی که بین اعتقادات شیعیان و اهل سنت وجود دارد اذعان کرد: به خاطر وحدت جهان اسلام هرگز به صورت علنی اختلافات خود را مطرح نمی کنیم تا دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.
موسوی‌شالی ابراز داشت: ازدواج بین شیعه و سنی را می‌توان از دیگر نمادهای وحدت بین شیعیان و اهل تسنن دانست و ما در بسیاری از مناطق کشورمان و به ویژه در استان هرمزگان شاهد این موضوع هستیم.
وی در ادامه با اشاره به وحدت و ارادت برادران اهل تسنن نسبت به مقام معظم رهبری تشریح کرد: بسیاری از برادران اهل تسنن هرچندبرخی اعتقادات شیعیان را مورد بحث می دانند ولی نسبت به رهبر انقلاب ارادت خاصی داشته و ایشان را به عنوان ذریه پیامبر(ص) و کسی که موجب عزت ایران اسلامی شده است، قبول دارند.
امام جمعه موقت شال تبیین کرد: حضور شیعیان و اهل تسنن در مراسمات عزاداری یکدیگر به ویژه در مراسمات ماه محرم که در بسیاری از مناطق به ویژه در میان شافعی‌ها شاهد آن هستیم از دیگر نمادهای وحدت بین شیعیان و سنی‌ها است.
موسوی‌شالی در خاتمه با تبیین تفکر امپریالیسمی غرب خاطرنشان کرد: امروز دشمن با شبکه‌هایی که در اختیار دارد می‌خواهد به شکل هنرمندانه‌ای به اختلافات بین شیعه و سنی دامن بزند لذا برای جلوگیری از این اتفاقات ما می‌بایست در صحنه‌های مختلف از جمله در خصوص تولید فیلم و مستند خوب ظاهر شده و اجازه ندهیم دشمن از این طریق سبب از بین رفتن وحدت بین ما و برادران اهل سنت شود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها