خبرهای داغ:
توسط حوزه هنری قزوین برگزار شد:

بررسی ضمیر ناخودآگاه و تاثیر آن در نقاشی

هفتمین نشست تخصصی نقاشی «پالت» با موضوع بررسی ضمیر ناخودآگاه و تاثیر آن در نقاشی با حضور کارشناسان و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۰۹۸۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این نشست محمد کشاورز (نقاش و پژوهشگر هنر) ناخودآگاه ذهن را اقیانوسی و منبع عظیم قدرت دانست که فاقد شعور است.
وی افزود: نقاشان به چند دسته تقسیم می شوند برخی به فیگوراتیو می پردازند، برخی میان ذهنیت و واقعیت در نوسانند و دسته آخر مرزها را درنوردیده به انتزاع ناب رسیده اند.
وی یادآور شد: کار فیگوراتیو و انتزاعی دو رویکرد و جهان کاملا متفاوت در عرصه نقاشی هستند، رویکرد نقاشی فیگوراتیو توجه به موضوع آشنا با اسم قراردادی و امر عینی است، اما وقتی وارد دنیای درون شده احساسات خود را روی بوم ترسیم کنیم، کاری انتزاعی کرده ایم. در هنر انتزاعی هیچ شی واقعی بازنمایی نمی شود در واقع هنری است که ابطال هر نوع بازنمایی عالم واقع است.
این هنرمند به اهمیت و تاثیرگذاری گزاره های پیشینی و رسوب مفاهیم درذهن پرداخته خاطرنشان کرد: در مواجه با یک متن و اثر هنرمند در ناخوآگاه خود چیزی داشته و آنرا روی اثر انتقال می دهد اما نباید از نظر دور داشت که انتقال معنا بصورت تمام هرگز اتفاق نمی افتد.
وی «سبک» را همان شیوه و تکنیک دانسته گفت: به تعداد هنرمندان سبک و شیوه شخصی می تواند وجود داشته باشد چراکه شیوه کاملا شخصی است، اما وقتی گروهی از هنرمندان کار و سبکشان شبیه یکدیگر بوده و در یک گروه قرار گیرند می توانند مکتب سازی هم بکنند.
در ادامه کارگاه پرسش هایی توسط حاضران طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها