خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان عنوان کرد

اشرافی‌گری تهدیدی برای انقلاب

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اشرافی‌گری تهدیدی برای انقلاب است، گفت: متأسفانه برخی از کسانی‌که سالیان سال در مسیر پیشرفت انقلاب گام برداشته و خادم این نظام بوده‌اند، در حال حاضر به اشرافی‌گری روی آورده و پا بر روی بسیاری از ارزش‌ها نهاده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۱۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

اشرافی‌گری تهدیدی برای انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در یادواره 327 شهید نیروی انتظامی استان همدان در حسینیه امام(ره) شهر همدان، با بیان اینکه اشرافی‌گری تهدیدی برای انقلاب است، بیان داشت: متأسفانه برخی از کسانی‌که سالیان سال در مسیر پیشرفت انقلاب گام برداشته و خادم این نظام بوده‌اند، در حال حاضر به اشرافی‌گری روی آورده و پا بر روی بسیاری از ارزش‌ها نهاده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اشرافی‌گری خطری است که در صدر اسلام نیز دامن‌گیر برخی از مسلمانان شده بود، افزود: این موضوع به قدری پیش رفت که برخی برای حفظ موقعیت خود در برابر امام علی(ع) ایستادند.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه جهاد با نفس برتر از جهاد با دشمن است به طوری که جهاد با نفس جهاد اکبر و دیگری جهاد اصغر است، خاطرنشان کرد: اگر اسلام و امام علی(ع) در نهج‌البلاغه انسان را به زهد دعوت می‌کنند و حضرت زهرا(س) نیز تمام عمر خود را زاهدانه زندگی می‌کند، به علت دوری از اشرافی‌گری است.

وی ادامه داد: همانگونه که ائمه اطهار(ع) فرموده‌اند انسان در مسائل مالی باید به زیر دست خود و در مسائل معنوی به بالا دست خود بنگرد تا مبادا اشرافی‌گری و برخی رذایل در او رشد و نمو یافته و از تقوا، شهادت، ایثار و ارزش‌ها والای انسانی دور شود.

موسوی‌اصفهانی با تاکید بر اینکه تکیه بر داخل، امام راحل را به پیروزی رساند، افزود: دنبال مستضعفین بودن راه انبیا، اولیا و امام خمینی(ره) و رهبری، سعادت بشر است.

وی  یادآور شد: هر اندازه که از عدالت فاصله بگیریم از قرآن فاصله گرفته‌ایم بنابراین دولتمردان باید در این زمینه رسیدگی کرده و به صورت جدی پیگیر باشند به گونه‌ای که مردم اثرات آن را به خوبی درک و لمس کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: به خانواده شهدا برای تربیت و تعلیم چنین فرزندان برومند، جان برکف و بصیری که همواره در دفاع از مکتب اسلام، قرآن، اهل‌بیت(ع) و نظام و انقلاب آماده دفاع و استقامت هستند، باید تبریک گفت و برای از دست دادن چنین گوهران ارزشمندی که می‌توانستند در راستای کمک به نظام اسلام و حفظ انقلاب مثمرثمر باشند، باید تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه آیات متعددی در قرآن کریم به امر مهم جهاد، شهادت، استقامت و پایداری اختصاص یافته است، به آیه 111، سوره توبه اشاره کرد که حکایت از این معامله بین خالق و مخلوق دارد و یادآور شد: بر اساس این آیه پرودگار خریدار جان و مال انسان‌هاست که در این بین شرط اول ایمان است، شهدا با ایمان خود از جان گذشتند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

موسوی‌اصفهانی اضافه کرد: در این بین خداوند با وعده بهشت برین با انسان معامله می‌کند و انسان نیز در این مسیر با کشتن دشمن و یا شهادت خود به هر نحو پیروز میدان است، شهادت به قدری شیرین است که امام علی(ع) پس از عمر 63 ساله خود با شهادت در محراب، رستگار شد.

وی با تأکید بر اینکه نقش شیطان را در این بین نباید فراموش کرد، افزود: خداوند برای استقامت مومنان برای انجام معامله در سه کتاب تورات، انجیل و قرآن وعده خود را مبنی بر پیروزی انسان حتمی عنوان می‌کند و برای تحکیم صحبت‌های خود، سخن از بشارت به میان می‌آورد که بی‌شک سعادت مومنان در این معامله رقم خواهد خورد.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان در پایان با اشاره به اینکه به برکت بصیرت و رهنمود‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری 40 سال است که این مردم انقلاب خود را با صلابت هر چه بیشتر به رخ جهانیان می‌کشند، ادامه داد: در این بین رهنمود‌ها در زمینه خودسازی و مهار نفس اماره را نباید فراموش کرد.

 

ارسال نظرات