سید ساجد یعقوبی
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد و بدون شک در تبیین خط سرخ شهادت و ایستادگی در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان اجرای مختلف برنامه‌های فرهنگی و ارزشی خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۸۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازده قانع صبح امروز در یادواره شهدای عملیات‌های خیبر و بدر در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد اظهار داشت: امروز در دنیا غربت شهیدان و جانبازان بسیار گسترده‌تر شده است اما با حضور مردم عزیز و شهید پرور اردبیل در کنگره ها و مراسمات یادواره های عظیم شهدا یاد خاطره شهدا همیشه در دل ها زنده خواهد ماند.

بابازاده بیان کرد: برگزاری یادواره های  شهدا بر اساس آموزه های دینی و الهی است و یاد شهدا و ایثارگران و یاد و افتخارآفرینان این کشور را گرامی میداریم و این گرامیداشت ها طبق فرمایشات امام خامنه ای است که می‌فرمایند: زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این مراسمات به دور از دیدگاه های سیاسی می باشد که همه با عشق الهی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: جلوه‌های کامل عشق و بصیرت و ولایت‌مداری در مردان پاک‌باخته‌ای از جنس خدا که با احساس مسئولیت نسبت به کشور و انقلاب در مقابل استکبار ایستادگی کرده و ایثارگری‌های مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند، مشهود است.

بابازاده یادآور شد: چنانچه به برگزاری یادواره‌های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان بی اعتنا باشیم، آسیب بزرگی به تاریخ و سند افتخارآمیز انقلاب اسلامی وارد خواهد شد و باید از این میراث گرانبها به خوبی قدردانی کرده و مانع از فراموش شدن تاریخ گهر‌بار دفاع مقدس شویم.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد و بدون شک در تبیین خط سرخ شهادت و ایستادگی در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان اجرای مختلف برنامه‌های فرهنگی و ارزشی خواهد بود.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس عملیات های بزرگ رزمندگان اسلام در سه ماهه چهارم سال انجام شده است که کربلای ۴ و ۵ ،والفجر ۸ ،عملیات بدر و خیبر جزو این عملیات های سه ماهه چهارم است وقالب شهادت ها و فداکاری رزمندگان اسلام در دی ،بهمن و اسفند رخ داده است.

بابازاده با اشاره به اینکه در عملیات خیبر ۲۳۸ نفر از رزمندگان استان اردبیل به شهادت رسیده اند بیان کرد: این عملیات در سال ۶۲ که یک عملیات آب و خاکی بود در یک مکان منحصر به فرد یعنی هورالعظیم و جزایر مجنون انجام گرفته است و رزمندگان اسلام هم با طبیعت در حال جنگ بودند و هم دشمنان و با مشکلاتی که آن روزها در جبهه‌های حق علیه باطل بود دست و پنجه نرم می‌کردند.

وی اظهار داشت: در عملیات خیبر شهید باکری رزمندگان را به یک عملیات شهادت‌طلبانه معمول کرد و جانانه و مردانه در و در شرایط بسیار سخت یا جنگ کردند و شهید شدند و یا به اسارت گرفته شدند و هفت سال در اسارت دشمنان قرار گرفتند.

سردار بابازاده با اشاره به جانفشانی های آزادگان در زندانهای عراق گفت: آزاده ها در دوران اسارت شکنجه های عمیق و سختی از سوی دشمنان متحمل شدند که هر لحظه این عزیزان مساوی بود با شهادت و آنها ۷ سال بهترین روزهای زندگی شان را در بند اسارت سپری کردند.

وی ادامه داد: عملیات خیبر در نوع خود در تمام دنیا بی مثال و از یک عملیات الهی بود و فرزندان رشید استان اردبیل توانستند در این عملیات نقش‌آفرین های عظیمی داشته باشند و شهید "عمران پستی" ،"نظر کریمی" و شهید ۱۳ ساله به نام "محمد علی برزگر" رزمندگان سرآمد این عملیات بودند و همچنین شهیدان "ایرج مهری" کریم جاهدی" ، "خدمت علی رجبی"،  "جعفر طهماسبی پور" و تک تک این شهیدان نشانه هایی از عشق و مردانگی را به نمایش گذاشتند.

بابازاده با اشاره به گرامیداشت عملیات بدر گفت: در روز ۲۰ اسفند ماه این عملیات بزرگ انجام شد و ما امروز در این مراسم باشکوه شهدای شاخصی در نظر گرفته ایم و شهید حمید باکری شهید شاخص عملیات خیبر و شهید مهدی باکری سرور و سالار شهیدان لشکر عاشورا در عملیات بدر به عنوان شهید شاخص در نظر گرفته‌ایم.

فرمانده سپاه استان اردبیل افزود: کسانی با ادبیات عاشورایی آشنا هستند و در جزایر مجنون و دجله و فرات حضور داشتند و از این ادبیات ها درس گرفته‌اند و آوای مظلومانه و غریبانه دجله و فرات و جزایر مجنون و نیزارهارا به گوش شنیده اند لحظه های شان یاد این شهیدان را زنده می‌کنند و این افراد عملیات بدر را به خوبی درک می کنند.

وی اظهار داشت: تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس علیه السلام تنها یادگار لشکر ۳۱ عاشورا در استان اردبیل است در کوه های سربه فلک کشیده شمال‌غرب در زمان‌ها و عملیات‌های مختلف حضور پررنگ داشتند و این تیپ به برکت نام لشکر عاشورا رزمندگان عاشورا و نام مبارک آقا مهدی باکری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۰ نفر از رزمندگان دلاور تیپ ۳۷ در عملیات شمالغرب و در شرایط های بسیار سخت و ناگوار در سال ۸۵ در منطقه‌ای به نام "جهنم دره" دل "کوه‌های سرسابه" و "کوه‌های سر برد" و امثال آنها غریبانه و مظلومانه و قهرمانانه به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: شهدای مدافعان حرم استان اردبیل در سوریه و منطقه مقاومت عملیات های بسیاری انجام داده اند و رزمندگان پاکدل استان واقعاً عزت آفریده‌اند که شهید علی آقایی و هاشم دهقانی نیا در هفتم اسفندماه به شهادت رسیده و محوریت این یادواره هستند و همینطور ۹ نفر از رزمندگان دلاور مدافع حرم استان اردبیل در سوریه به شهادت رسیدند.

سردار بابازاده بیان کرد: امروز انگیزه های بسیار بزرگ مقابل شهدا هستند که می‌خواهند نام و یاد شهدا را به به فراموشی بسپارند و اینها همان انگیزه های واهی و پوچی هستند که می‌خواهند این ارزش‌ها را بی توجه تلقی کنند.

بابازاده با اشاره به اینکه شهدای ما برگی از تاریخ هستند و نامشان همیشه جاوید خواهد بود، گفت: باید این مراسمات همانند مراسمات عزاداری های آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام محرم برگزار شود تا نام و یاد خاطره شهدای والامقام همیشه در دل ها زنده نگه داشته شود.

ارسال نظرات