معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: نقش ارزشمند مردان غیور و قهرمان این استان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دوران دفاع از امنیت و حریم کشور و مجاهدت‌های آن‌ها در دفاع از حرم عمه سادات نشان دهنده عصاره غیرت و شرف مردان خطه آذربایجان هست.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۹۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

مجاهدت‌های شهدا در دفاع از حرم حضرت زینب (س) نشان دهنده عصاره غیرت و شرف مردان خطه آذربایجان هست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجشیدیان در یادواره عملیات‌های بزرگ خیبر بدر و شهدای تیپ ۳۷ در شمال غرب و مدافعان حرم استان اردبیل گفت: نقش ارزشمند مردان غیور و قهرمان این استان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دوران دفاع از امنیت و حریم کشور و مجاهدت‌های آن‌ها در دفاع از حرم عمه سادات نشان دهنده عصاره غیرت و شرف مردان خطه آذربایجان هست.

سردار سرتیب دوم علی اکبر پورجمشیدیان با اشاره به نقش بی بدلیل و پدرانه حضرت آیت ا.. مروج افزود: نقش این عالم فقیه برای شهدا و رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس وصف نشدنی بوده و رشادت‌های ایشان برای بسیج کردن امکانات و نیروی‌های رزمنده در تاریخ دفاع مقدس کشور خواهد درخشید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماه اسفند و بهمن تداعی گر خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است و تاریخ کشور ما به افتخار و شرف این بزرگ مردان به خود خواهد نازید گفت: نقش شهید مرحمت بالازاده نوجوان ۱۳ ساله عرصه دفاع و امثال مرحوم دده کیشی‌ قلیزاده ها که در سن هفتاد سالگی در جبهه‌های حق حضور یافتند نشانگر نگین و عصاره این استان و خطه در طول دوران دفاع مقدس است.

سردار پاسدار پورجمشیدیان با بیان اینکه این مردان غیور هرکدام به تنهایی یک ملت بوده و افتخاری شگرف برای این قلمرو می‌باشند گفت: به همت و غیرت این شهدا و رزمندگان بود که در طول هشت سال دفاع مقدس مرز‌های ایران حتی یک وجب هم جا به جا نشد.

وی افزود: در تاریخ دویست تا سیصد ساله این کشور فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده و مقادیر قابل توجهی از خاک این دیار جدا شده است که نمونه آن حکومت قاجار می‌باشد که در آن زمان نصف مساحت امروزی کشور طی جنگ‌های متمادی به دست دشمن افتاد.

وی با ظهار اینکه رضا خان نوکر قزاق و دستنشانده انگلیس بود گفت: در دوران پهلوی به اسم تجدد فلاکت را نصیب کشور کردند و انعقاد کاپیتالاسیون‌ها ننگی در تاریخ و سیاست کشور می‌باشد و حضور ۲۳ هزار نظامی آمریکایی در دوران پهلوی در کشورمان نشان از ذلت رژیم پهلوی در منطقه بوده و اگر در زمان قاجار اراضی کشور با جنگ نسیب دشمن شد در دوران پهلوی تمامیت خاکی و مرزی کشور دو دستی و بدون هیچ مقاومتی تقدیم دشمن گردید.

سردار پورجمشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا و استکبار جهانی با بسیج کلیه امکانات سعی بر آن داشت مرجعیت شیعه را از بین ببرد.

وی افزود: با همت و تلاش‌های همه رزمندگان جبهه مقاومت از جمله حزب الله، ارتش سوریه، ارتش عراق و حشد الشعبی و رزمندگان مظلوم محور مقاومت پیروزی بر تروریست‌های داعش حاصل شد.

سردار پور جمشیدیان ادامه داد: لشکر فاطمیون و زینبیون در میدان حاضر شدند و با مجاهدت مظلومانه خود پیروزی بر تروریست‌های داعش را رقم زدند و حکومت داعش در سوریه با کمک مستشاری جمهوری اسلامی متلاشی شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود و با اشاره به مقام بالای شهدای مدافع حرم و بخصوص شهید هاشم دهقانی نیا و علی سیفی گفت: مردان بزرگی از منطقه در هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های کشور در حال خلق حماسه هستند و ما باید قدر این مجاهدین و انقلاب را بدانیم.

پور جمشیدیان در پایان خاطرنشان کرد که عده‌ای با سوء استفاده از نام امیرالمومنین اصل انقلاب را نشانه گرفته اند و مطمئنا مردم ما راهشان را به خوبی بلدند و با بصیرت‌های رهبر معظم انقلاب آن‌ها را ناکام خواهند گذاشت.

ارسال نظرات