خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین:

تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین اذعان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی است ولی باید توجه داشت که با نبود اقتصاد مقاومتی و وجود بیکاری نمی‌توان انتظار رسیدن جامعه به عدالت اجتماعی را داشت.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۹۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

سرگرد مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت عدالت اجتماعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: نجات مردم از رژیم طاغوت یکی از اصلی‌ترین محاسن این انقلاب بوده است.
وی تبیین کرد: متاسفانه در دوران بعد از انقلاب در موضوع تحقق کامل عدالت در جامعه ضعف‌هایی به وجود آمد و هم‌چنان باقی است که باید دولت و دولتمردان در این زمینه ورود پیدا کنند.
این مسئول عدالت اجتماعی را دارای مفهومی گسترده دانست و عنوان کرد: عدالت اجتماعی دربرگیرنده مفاهیم گسترده‌ای است و هرکس به زعم خود و بر اساس جایگاه و تصورات ذهنی‌اش به تبیین آن می‌پردازد که به نظر بنده ایجاد شرایط اولیه زندگی برای همه افراد جامعه اصلی ترین معنای عدالت اجتماعی است.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به 24 اصل ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری تشریح کرد: عدالت اجتماعی یکی از اصول این ابلاغیه بود و مردمی کردن اقتصاد و این‌که خودشان اقتصاد کشورشان را بچرخانند از معانی تحقق عدالت اجتماعی در جامعه می‌باشد.
صادق‌پور اضافه کرد: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بدان معنا است که موقعیت کار و پیشرفت برای همه افراد جامعه فراهم بوده و هرکس به اندازه کار و تلاشی که انجام می‌دهد، از منابع و ظرفیت ها بهره ببرد.
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی است ولی باید توجه داشت که با نبود اقتصاد مقاومتی و وجود بیکاری نمی‌توان انتظار رسیدن جامعه به عدالت اجتماعی را داشت.
این مسئول توضیح داد: امروز در استفاده از خدمات درمانی و تامین اجتماعی کاستی‌هایی وجود دارد و عده‌ای از حقوق شهروندی تفسیر غربی در ذهن دارند که از جمله مواردی است که باعث ایجاد کمبودها و نارضایتی‌ها در زمینه عدالت اجتماعی شده است و باید هرچه سریعتر برطرف شوند.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: ما امروز در دهه چهارم انقلاب قرار داریم و دیگر فرصت آزمون و خطا نیست و علیرغم توجه بسیار به موضوع تحقق عدالت در جامعه هنوز به پیشرفت لازم نرسیده و با عقب‌ماندگی‌هایی رو به رو است.
صادق‌پور مطرح کرد: باید گفتمان عدالت به عنوان گفتمان عمومی جامعه تبیین شود ولی متاسفانه بحث عدالت اجتماعی در دولت‌های مختلف همواره با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و گاها باعث عقب افتادن بحث عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی شده است ولی باید توجه داشت که با توجه به منابع طبیعی و خوبی که در کشور وجود دارد دولت می‌تواند در این زمینه بسیار تسهیل‌گر باشد.
وی در ادامه با تبیین نقش مردم در تحقق عدالت اجتماعی ابراز داشت: مردم باید مردم باید در زمینه عدالت اجتماعی مطالبه‌گری داشته باشند و در مقابل دستگاه‌های دولتی و مسئولین نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و برای تحقق آن در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که عدالت در برگیرنده آرمان‌های این انقلاب و این نظام و همچون پایه‌های یک ساختمان است و برای اینکه بتوانیم از فروپاشی این نظام جلوگیری کنیم باید تحقق عدالت اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها