کودکان مشهدی خواستار هوای پاک شدند

«جشن روز هوای پاک» با شعارمحوری «دوست دارم هوای مشهدپاک باشد» در دبستان شهید اصغری پراند به همت حوزه ۲ حضرت مریم (سلام الله علیها) در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۵۷۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به مناسبت بارندگی و نزول رحمت الهی به شهر و دیار ثامن الأئمه مشهدالرضا، حوزه ۲ حضرت مریم (سلام الله علیها) در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم، به همت دبستان شهیداصغری پراند، «جشن روزهوای پاک» باشعارمحوری «دوست دارم هوای مشهدپاک باشد» با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی با هدف آگاه سازی و ترویج راهکار‌های مدیریت مصرف و حفظ محیط زیست و راهکار‌های پاک نگه داشتن هوای مشهد، برگزار کرد.

 نجمه رحیمی، فرمانده حوزه ۲ حضرت مریم (سلام الله علیها) سپاه ناحیه میثم مشهد  در گفت‌وگو باخبرنگار ما در رابطه باهوای پاک بیان داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در کودکان و مسایل و مشکلات حوزه زیست محیطی و به خط قرمز رسیدن هوای مشهد، دوره‌های آموزشی زیست محیطی در مدارس مشهد را برگزار کردیم که در این کلاس‌ها آموزش‌هایی در رابطه با جلوگیری از آلوده شدن هوا و فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از وسایل نقلیه همگانی ارائه شد.

وی افزود: آلودگی هوا در مناطق شهری، یکی از دستاورد‌های انقلاب صنعتی است که از سیصد سال قبل، شروع و با توسعه صنعتی و زیاد شدن شهر‌ها بر میزان و شدت آن روز به روز افزوده می‌شود و حیات انسانی و زیست محیطی را با خطر مواجه کرده است که نتیجه این زندگی صنعتی، بوجودآمدن آلودگی هوا و مسمومیت گیاهان، آلودگی هوا و آثار آن بر بارداری زنان و سقط جنین در کلان شهرها، ابتلا به بیماری‌ها بر اثر تنفس هوای آلوده، زیادشدن بی رویه و غیراصولی حمل و نقل و از رده خارج نکردن اتومبیل‌های فرسوده نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند.

رحیمی دربیان اینکه درمواقع آلودگی چه بایدبکنیم؟ خاطرنشان کرد: در روز‌های بحرانی آلودگی هوا حتی الامکان از تردد در محدوده‌های مرکزی و پر ترافیک شهر اجتناب کنید، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفر‌های روزانه درون شهری خود را جایگزین خودرو‌های شخصی نمائید، فعالیت یا بازی کودکان در محیط‌های باز را محدود نمائید،  افراد مسن یا افراد با بیماری‌های قلبی، ریوی نظیر آسم، برونشیت مزمن و نارسائی قلبی از خروج از خانه اجتناب نمایند.

در پایان مراسم بچه‌های دبستان شهید اصغری پرانددل نوشته‌های خود را بر روی بنرنصب شده در دیوار نوشتندو با توجه به خواسته هایشان شهرخود را نقاشی کردند و با اجرای تئاترخواستار هوای پاک از مسئولین شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها