خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی:

بهره‌برداری از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد/جنگ نرم به‌طور هدفمند اجرا می‌شود

کارشناس فضای مجازی گفت: بهره‌برداری از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۴۴۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوالفضل دربانیان در نشست فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی که به همت پایگاه امام خمینی (ره) حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا در حسینیه روستای میغان شاهرود با بیان اینکه فضای مجازی ابزار دشمنان برابر نفوذ نرم در کشور‌های مستقل و اسلامی و ترویج فرهنگ منحط آنان است، اظهار کرد: اگر به آمار و اطلاعات در کشور‌های مختلف جهان و میزان دسترسی آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که آزادی بی‌حد و رایگان فضای مجازی فقط مختص به کشور‌های درحال‌توسعه و اسلامی است.
وی افزود: این نشان‌دهنده این است که آن‌ها در استفاده از این فضا قانون و تشکیلات و ابزار و محدودیت دارند و باید همه از آن پیروی کنند و این قانون شامل حال همه افراد جامعه است.
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه دشمن در دهه اخیر با توجه به تهدیدها، تحریم‌ها و فشار‌ها بهترین راه در نفوذ در داخل کشور را فضای مجازی و جنگ نرم هدفمند رسانه‌ای انتخاب کردند، گفت: امروز آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی با توجه به در دسترس‌بودن آسان آن و آگاه‌نبودن مردم بسیار بیشتر از فواید آن است و باید در این زمینه آگاه‌سازی به جامعه داده شود.
دربانیان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر اهمیت فضای مجازی و استفاده از آن با توجه به شناخت صحیح و درست از این ابزار تأکید دارند، اما ما در این زمینه تعلل کرده و بی‌توجه به اوامر ایشان پیش رفته و در زمینه و نقشه دشمن بازی می‌کنیم و متأسفانه مسؤولان ما هم توجه کافی را ندارند چراکه با آشنایی ندارند و یا با آشنایی و برنامه در این مسیر حرکت می‌کنند.
وی با نمایش برخی از آسیب‌های فضای مجازی گفت: این فضا بدون هیچ قاعده و قانون و بدون هیچ حریم خصوصی است و حضور افراد بدون اطلاع و سواد رسانه‌ای و آشنایی با این فضا حتماً ضرر‌هایی خواهد داشت که ما هرروز از اخبار شاهد آن هستیم.
این کارشناس فضای مجازی بیان کرد: بیشتر جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد به دلیل عدم آشنایی به این فضا و عدم نظرات خانواده در حضور فرزندانشان در این فضا است که سبب بروز جرائم گوناگونی می‌شود.
دربانیان اظهار کرد: علاوه بر منافع ملی، بهره‌برداری از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی که از پهنای باند وارداتی استفاده نمی‌کنند، برای مردم و سبد مصرفی خانوار نیز به‌صرفه‌تر است و بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که هزینه استفاده از بستر‌های داخلی پهنای باند، یک‌سوم اینترنت وارداتی است و به این دلیل با یک‌سوم مبلغی که اکنون صرف خرید اینترنت می‌کنند، می‌توانند از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها