سید ساجد یعقوبی
رئیس موقت مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور:
رئیس موقت مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور گفت: برای نخستین بار در کشور صندوق قرض‌الحسنه سمن‌های جوانان با هدف حمایت از اشتغال راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۷۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، راشد پرستار، به تلاش مجمع جوانان برای راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه سمن‌های جوانان در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از طریق این صندوق، با جذب سرمایه اولیه در راستای اشتغال‌آفرینی به جوانان علاقه‌مند به راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده تسهیلات مناسب مالی تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اعطای تسهیلات به جوانان از طریق صندوق قرض‌الحسنه جوانان رویه اداری و خسته‌کننده مرسوم در برخی از واحدهای بانکی انجام نخواهد پذیرفت، افزود: کارمزد درنظر گرفته شده تسهیلات زیر ۴ درصد تعیین شده است.

رئیس موقت مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور تصریح کرد: تمامی تلاش مجمع جوانان سمن‌های کشور، سهیم کردن جوانان مستعد و کارآفرین در اعتبارات این صندوق مالی و اعتباری بوده تا با مشارکت و حمایت‌های لازم بسیاری از از گره‌ها و مشکلات جوانان در حوزه کارآفرینی برطرف شود.

پرستار توضیح داد: جامعه هدفی که از اعتبارات این صندوق بهره‌مند خواهند شد، جوانانی خواهند بود که توسط سازمان‌های مردم‌نهاد معرفی می‌شوند و با توجه به اینکه بدنه اصلی سمن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند، از این بستر فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی جوانان مبتکر و حمایت از آنان فراهم می‌شود.

ارسال نظرات