خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

کمک 41 میلیارد تومانی مردم قزوین به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، آخرین اقدامات این نهاد را در استان قزوین تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۸۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به 14 اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمنی (ره) بیان کرد: نهاد مقدس کمیته امداد مولود انقلاب است و 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و این اقدام امام نشان می دهد به بحث فقرا و نیازمندان تأکید داشتند.
وی ادامه داد: ما در کمیته امداد وظیفه خطیر رسیدگی به محرومان را داریم وتفاوت ما با سایر خيريه ها غیر از اینکه زیر نظر رهبری هستیم، این است که ما باید پاسخگو به دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: یکی از فرصت های هر کشوری سرمایه اجتماعی آن جامعه است که این سرمایه اجتماعی سه شاخصه دارد، یک شاخص اعتماد عمومی است و خوشبختانه اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد بسیار خوب است به طوری که در 11 ماهه 41 میلیارد و 800 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند.
وی عنوان کرد: مردم استان در بحث زلزله کرمانشاه هم مساعدت خوبی داشتند به طوری که تاکنون 400 میلیون تومان کمک نقدی و 5 میلیارد تومان کمک غیرنقدی داشتند.
مومنی خاطرنشان کرد: ماهانه به خانواده های زیرپوشش کمیته امداد کمک معیشتی پرداخت می شود که به خانواده یک نفره 193 هزارو 500 تومان، خانواده 2 نفره 350 هزار تومان، 480 هزار تومان خانواده 3 نفره، 600 هزار تومان خانواده چهار نفره و 692 هزار تومان برای خانواده پنج نفره به بالا است.
وی تأکید کرد: در شش ماهه سال جاری 22 هزار و 100خانوار در استان زیرپوشش کمیته امداد بودند که این تعداد کاهش یافته و به 20 هزار و 930 خانوار رسیده است و برنامه این است که ورود خانواده ها به این نهاد را مدت دار کنیم که این مدت حداکثر پنج سال است و برای این منظور افراد را استعدادسنجی کرده و سپس آموزش می بینند و فرصت شغلی ایجاد شده و توانمند می شوند.
مدیرکل کمیته امد اد استان قزوین اعلام کرد: شالوده کار کمیته امداد، فرهنگی است و دو بال اشتغال و مسکن برای توانمندي داریم و مسکن حمایتی و توانمندساز را داریم که مسکن توانمندساز شامل مسکن هایی می شود که داخل شهر، احداث کرده و یا خریداری می کنیم و مسکن حمایتی در روستاها است.
وی توضیح داد: از 20هزار و 930 خانوار که 35 هزار نفر جمعیت را شامل می شود 63 درصد جمعيت تحت حمایت استان زنان سرپرست خانوار هستند که 80 درصد این خانوارها به دلیل فوت سرپرست خانوار زیر پوشش هستند.
مومنی اظهارکرد: سه هزار و 163 دانش آموز و 400 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند و یک میلیارد و 500 میلیون تومان به اینها با مساعدت مردم کمک شده است.
وی ادامه داد: در بحث توانمندسازی هم جشن توانمندسازی را به تازگی برگزار کردیم که سه هزار و 579 فرصت شغلی با 51 ميليارد تومان اعتبار ایجاد شد؛ کمیته امداد در کنار بحث ایجاد اشتغال بحث پایدارسازی مشاغل را هم دارد که مدل مخصوص کمیته امداد است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمتر دستگاهی است مانند کمیته امداد قبل ایجاد شغل، مشاوره و آموزش شغلی داشته باشد و سپس تسيهلات می دهد و بعد از اجرای طرح های اشتغال هم نظارت صورت می گیرد و همکاران ما 16 هزار و 300 مورد از طرح ها بازدید داشته اند همچینن کمیته امداد در بحث بازاریابي طرح ها هم کمک می کند.
مومنی اظهار کرد: در بحث مسکن هم 290 مسکن شهری و روستایی را با 14.5 میلیارد تومان اعتبار تحویل مددجویان داریم که از این میزان 4.5 میلیارد تومان از سوی کمیته امداد و 10 میلیارد توسط خیران تأمین شده است.
وی در خصوص ایتام زیرپوشش کمیته امداد گفت: یک هزار و 700 یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند که 15 هزار نفر حامی این ایتام هستند که ميانگين پرداختی حامیان 320 هزار تومان است، همچنین در طرح محسنین 3 هزار و 17 کودک شناسایی شدند که این کودکان در خانواده هایی هستند که یا پدر خانواده را ترک کرده و یا بیمار است و توان معیشتی خوبی ندارد و 5 هزار و 160 حامی این خانواده ها با سرانه ماهانه 220 هزار تومان هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: اهدای 667 جهیزیه به نوعروسان، اعطای سه هزار و 355 وام کارگشایی از دیگر اقدامات کمیته امداد بوده است.
وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری یادآور شد: جشن نیکوکاری از 16 اسفند ماه به مدت سه روز برگزار می شود که برای این منظور یک هزار و 783 پایگاه در استان مستقر می شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها